آغاز جشنواره طنز «دکتر سلام»

3 اسفند 1393 ساعت 7:34


به گزارش زاهدانه، هادی قاسمی مدیرعامل خبرگزاری دانشجو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس‌ با بیان اینکه بحث طنز در کشور ما جایگاه خود را پیدا کرده و مورد استقبال مخاطبان در بخش‌های مختلف قرار گرفته است، گفت: استقبال مخاطبان از طنز در برنامه‌های تلویزیونی بسیار نمایان شده و حتی در بخش‌های خبری نیز رو به افزایش است و این مسئله نشان داده که ذائقه مردم به سمت اینکه حتی مباحث سیاسی و فرهنگی نیز در قالب طنز مطرح شود مطبوع است.

وی افزود: از طرفی ظرفیت طنز نیز باید در کشور توسعه یابد زیرا قالب طنز بن‌بست شکن است و برخی صحبت‌ها که نمی‌توان در شرایط معمولی آن را بیان کرد و ممکن است با واکنش‌های مختلفی روبرو شود در قالب طنز واکنشی در بر ندارد و حس نفرت در فرد مقابل ایجاد نمی‌کند.

قاسمی با تأکید بر توجه بیشتر به بحث طنز در کشور گفت: خبرگزاری دانشجو تصمیم گرفته است نخستین جشنواره طنز سیاسی-اجتماعی دکتر سلام را برگزار کند تا استعدادهای حوزه طنز انتقادی شناسایی و معرفی شوند و به نوعی از عرصه نقد کشور گره‌کشایی شود.

وی از برگزاری اختتامیه همزمان با جشن دو سالگی تأسیس «دکتر سلام» در اواخر اردیبهشت‌ماه سال 94 خبر داد و گفت: این جشنواره از طریق سایت اینترنتی در سه بخش مکتوب، کاریکاتور و ویدئو با حمایت اهالی رسانه، خبرگزاری‌ها، سایت‌های مختلف و دستگاه‌های فرهنگی و سیاسی کشور آغاز و جزئیات آن نیز در نشست خبری با حضور صدری‌نیا دبیر جشنواره تشریح می‌شود.

مدیرعامل خبرگزاری دانشجو گفت: امیدواریم بتوانیم از طریق برگزاری این جشنواره فرصت مناسبی برای ارائه آثار فاخر در عرصه طنز در کشور ایجاد کنیم و ظرفیت قوی ایجاد شده در عرصه طنز جهت‌دهی صحیح پیدا کند.

وی برگزاری چنین جشنواره‌هایی را سبب زمینه‌سازی برای جهت‌دهی صحیح حوزه طنز انتقادی برشمرد و گفت: برگزاری جشنواره‌ای نظیر جشنواره طنز دکتر سلام می‌تواند در مشخص شدن چارچوب‌های طنز انتقادی کمک کند تا خدای ناکرده در دراز مدت دچار انحراف نشویم و این قالب جذاب مسیر صحیح خودش را ادامه دهد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 45014

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcdoz0o.yt0kf6a22y.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir