ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین هدف برگزاری یادواره شهدا

30 آبان 1400 ساعت 16:57

آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان گفت: همه ما مدیون شهدا وایثار و از خود گذشتگی آنها هستیم.


به گزارش عصرهامون، آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: ما هر چقدر برای شهدا کار کنیم باز هم کم بوده و شرمنده آنها هستیم.

وی تصریح کرد: همه ما مدیون شهدا وایثار و از خود گذشتگی آنها بوده و امروز استقلال، عزت، سربلندی و امنیت کشور را مدیون این افراد هستیم.

به گفته این مقام مسئول، شهدا کار بزرگی انجام دادند که باعث شد جایگاه ارزشمندی به دست آوردند؛ ما نیز مدیون شهدا و خانواده آنها هستیم چراکه اقتدار ایران به خاطر خون مطهر شهدا و جانفشانی های رزمندگان اسلام است.

وی با بیان اینکه خانواده معظم شهدا دارای صبر و استقامت و دامنه تاثیرگذاری زیادی هستند، ادامه داد: ما نمی توانیم احساس خانواده شهدا را درک کنیم، هر اقدامی هم انجام دهیم اگر زیاد هم باشد باز هم شرمنده شهدا و خانواده آنان هستیم چه برسد به اینکه کم کاری کرده باشیم.

امام جمعه زاهدان اذعان کرد: خدمات فراوانی که موسسات مختلف مانند کمیته امداد در موارد مختلف انجام می دهند اینها دست مریزاد دارد اما اینکه جامعه ما نیازمند این خدمات است ما شرمنده ایم؛ هم شرمنده شهدا که جان خود را دادند تا کشور به اعتلا برسد اما بر اساس ضعف و سوء مدیریت ما و سایر موارد به آن جایگاه نرسیده ایم و هم شرمنده خانواده ای که مددجوی کمیته امداد، بهزیستی و یا اینکه نیازمند مساعدت ها سایر موسسات است.

وی اظهار کرد: بروز برخی مشکلات شاید به این علت است آنگونه که باید جایگاه شهید و شهادت را در جامعه حفظ نکرده ایم، آنچنان که باید و شاید به فکر بسیجی، کار، روحیه و تلاش بسیجی نبودیم که در غیراینصورت وضعیت اینگونه نبود.

به گفته محامی؛ اگر جهاد، ایثار، ازخودگذشتگی، روحیه و اخلاص بسیج حفظ می شد مشکلات به مراتب بهتر برطرف می شد.


کد مطلب: 60503

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcdsk09.yt0zz6a22y.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir