در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد

بهره برداری از 114پروژه بسیج سازندگی استان/آغاز فعالیت چهل و نهمین بیمارستان صحرایی سپاه در چابهار

17 ارديبهشت 1397 ساعت 13:40

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: 114 پروژه گروه های جهادی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی در نقاط مختلف استان افتتاح و به بهره برداری رسید.


به گزارش زاهدنیوز، سردار حسین معروفی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: از ابتدای صبح امروز به مناسبت روز بسیج سازندگی، 114پروژه مختلف در بخش های محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و گروه های جهادی در نقاط مختلف افتتاح و به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: از تعداد ۱۱۴ پروژه فوق ۵۱ پروژه با اعتبار ۷۲۸ میلیون تومان در حوزه محرومیت زدایی، ۵۰ پروژه در حوزه اقتصاد مقاومتی با اعتبار ۵۳۷ میلیون تومان و ۱۳ پروژه در عرصه های جهادی با اعتبار 406میلیون تومان است.
وی با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه ها برای 280شغل مستقیم ایجاد شده است، خاطر نشان کرد: در حوزه خدمات رسانی 8میلیارد و 825میلیون تومان در قالب گروه های جهادی، فعالیت های مشترک با سایر نهادها، موسسات خیریه و غیره هزینه صرف شده است.

49بیمارستان صحرایی سپاه از فردا کار خود را در چابهار آغاز می کند
سردار معروفی اظهار کرد: 49بیمارستان صحرایی سپاه به نام شهید مولوی جنگی زهی در بخش دشتیاری شهرستان چابهار آغاز به کار می کند و به مدت 4روز خدمات رایگان پزشکی و دارویی را به مراجعه کنندگان ارائه خواهند کرد.
وی افزود: با هدف محرومیت زدایی و ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی، و با حضور متخصصین و پزشکان در رشته های مختلف، بیمارستان صحرایی شهید مولوی جنگی زهی در روستای عورکی بخش دشتیاری شهرستان چابهار با حضور 56پزشک و دندانپزشک و 137کادر بهداشت و درمان از نیروهای برای خدمات رسانی به مردم محروم منطقه راه اندازی می شود.
وی گفت: سپاه پاسداران افتخار دارد ار سال 1388، اولین بیمارستان صحرایی را در کورین برپا کرد و تا کنون 48بیمارستان را در نقاط مختلف استان راه اندازی کرده است.
وی ادامه داد: این بیمارستانها با همکاری سپاه پاسداران، سپاه سلمان، قرارگاه قدس، نیروی زمینی سپاه، دانشگاه های علوم پزشکی و غیره به فعالیت می پردازند، تا کنون یک میلیون و 900هزار نفز از خدمات رایگان این بیمارستان ها بهره مند شده اند.
فرمانده سپاه سلمان در ادامه تصریح کرد: از این تعداد 14هزار و 765نفر موردعمل جراحی قرار گرفته و و 970نفربه بیمارستانهای مختلف اعزام و به 37هزار نفر نیز عینک هدیه شده است.

برگزاری همایش ملی «پیشرفت پایدار؛ رهیافت تاریخ، فرهنگ و تمدن دارالولایه سیستان» به مدت دو روز در استان
سردار معروفی از برگزاری همایش دارالولایه سیستان خبر داد و افزود: در 20 و 21 اردیبهشت ماه جاری همایش ملی «پیشرفت پایدار؛ رهیافت تاریخ ، فرهنگ و تمدن دارالولایهء سیستان» با حضور اساتید و چهره‌های ملی در زاهدان و زابل برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: سعی می شود تا دبیرخانه همایش های بلوچستان که سال گذشته در زاهدان برگزار شده و همایش سیستان به صورت دائمی استقرار داشته باشند تا حق مردم را از مراجع مختلف مطالبه گری کنند.

انتهای پیام//


کد مطلب: 56283

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcdsx0k.yt09j6a22y.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir