معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان:

مشکل اصلی جوانان اشتغال است

4 خرداد 1394 ساعت 13:41

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: جمع‌بندی نظرات کارشناسی نشان می‌دهد که موضوع اصلی جوانان اشتغال است.


به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی اصغر جمشیدنژاد در اولین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: جمع‌بندی نظرات کارشناسی بیانگر این است که موضوع اصلی جوانان اشتغال بوده، اگر پاسخ مشکل اشتغال جوانان داده شود سایر مشکلات جوانان با راهنمایی و مشاوره مرتفع می‌شود.

وی ادامه داد: اگر نیاز به اشتغال به عنوان مشکل پایه حل نشود، منجر به بروز سایر آسیب‌های اجتماعی می‌شود و باید تلاش کنیم تا با تغییر رویکرد نسبت به جوانان و اجرای برنامه‌های متناسب، آمار بیکاری و آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: انجام اقدامات اورژانسی، کوتاه مدت و بلندمدت در جهت کاستن از آسیب‌ها الزامی است و هر یک از دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌ای مدون و جامع در بحث جوانان داشته باشند که با هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها به کاهش آسیب‌ها منجر شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: باید تدبیری بیندیشیم که توانمندی برای تحصیل‌کردگان ایجاد شود که دانش آنها منجر به تولید و اتصال به بازار شود.

وی ادامه داد : استخدام در ادارات دولتی جوابگوی نیاز به اشتغال نیست و نیازمند این است که بازار کار و اشتغال را برای جذب جوانان فعال کنیم و بر تشکیل تعاونی‌های تولید و متناسب با بازار تأکید داشته باشیم.

وی غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان را با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی یکی دیگر از راهکارهای کاستن از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 45664

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdceep8e.jh8npi9bbj.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir