کاروان "روایت حبیب" در سیستان وبلوچستان؛

محبوب دلها یعنی دو "حاج قاسم" فرماندهانی از جنس مردم/ حضور میلیونی مردم در تشییع سردار سلیمانی پاسخی محکم به دشمنان بود

4 دی 1400 ساعت 16:10

مصطفی سیاسر، رئیس حوزه هنری سیستان وبلوچستان با اشاره به حضور حماسی و چندمیلیونی مردم در تشییع پیکر مطهر شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: روایت حبیب با بهره گیری از زبان هنر اقدام به روایت "حاج قاسم سلیمانی" و قائم مقام او "شهید قاسم میرحسینی" کرده است.


به گزارش زاهدنیوز، رویداد فرهنگی هنری کاروان "روایت حبیب" دوم آذر ماه امسال پس از حضور در برخی استان ها همچون کرمان، اصفهان، زنجان و کردستان طی سه روز در سیستان وبلوچستان برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه‌ای را در آستانه سالگرد شهادت سردار دلها "شهید حاج قاسم سلیمانی"، اجرا کرد.

برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله شب خاطره، سرود، موسیقی، اجرای تئاتر، نقادی کتاب، نمایش فیلم، برپایی نمایشگاه عکس و رونمایی از سردیس شهید سلیمانی از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی است.

مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی نماد مقاومت مظلومین و آزادی‌خواهان جهان است

مصطفی سیاسر، رئیس حوزه هنری سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی نماد مقاومت مظلومین و آزادی‌خواهان جهان است، بیان کرد: شهید سلیمانی تنها یک شخص نیست بلکه یک مکتب است.

وی با بیان اینکه آرامش و امنیت پایدار کشور مرهون ایثار و مجاهدت شهید حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش است، افزود: حبیب یعنی "حاج قاسم سلیمانی" و "قاسم میرحسینی"؛ یعنی محبوب دلها فرماندهانی از جنس مردم هستند که جانشان را در کف دست گرفته و برای دفاع از آرمان ها و ارزش های دینی و اسلامی آن را تقدیم کردند.

این مسئول با بیان اینکه تشییع جنازه تاریخی و کم نظیر حاج قاسم سلیمانی گواه محبوبیت مردمی وی است، گفت: وقتی فردی از جنس مردم و برای مردم باشد باید از او گفت، در این زمینه کاروان هنری روایت حبیب با بهره گیری از زبان هنر اقدام به روایت حاج قاسم سلیمانی و قائم مقام او شهید قاسم میرحسینی کرده است.

به گفته وی، شخصیت این شهید والا مقام باید به عنوان یک الگو و یک مکتب فکری برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار گیرد.

سیاسر ادامه داد: از سردیس حاج قاسم سلیمانی دوم دی در گلزار شهدای زاهدان رونمایی و در دومین روز از حضور این رویداد نیز ویژه برنامه هنری کاروان سیار در پارک مهرشهر برگزار شد.

این مسئول تصریح کرد: صبح امروز نیز نمایشگاه عکس در حسینیه عاشقان ثارالله افتتاح شد، و برنامه شب خاطره نیز امشب در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان ساعت ۱۸ برگزار می شود که حضور همگان در این برنامه آزاد است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 60559

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdceon8p.jh87ni9bbj.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir