لاوروف از شکنجه شهروند روس در آمریکا خبر داد

24 آذر 1397 ساعت 11:21

وزیر خارجه روسیه از شکنجه شدن یک تبعه روس در آمریکا با هدف اعترافش به جاسوسی برای روسیه خبر داد.


به گزارش زاهدنیوز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفت که این کشور پس از اینکه «ماریا بوتینا» زن روس‌تبار متهم به جاسوسی برای روسیه در آمریکا اتهامات علیه خود را پذیرفته است، از وی حمایت می‌کند.
بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، لاوروف گفت: «من این زن را درک می‌کنم او در شرایط سختی به سر می‌برد و چندین ماه تحت برخی انواع شکنجه‌ قرار گرفته است، به او در نیمه شب اجازه پیاده روی داده شده و تلاش شده تا به زور خواب او قطع شود، سپس او را در یک سلول مجرد قرار داده‌اند و مواردی بیشتر از اینها هم هست.» لاوروف گفت که آمریکایی‌ها این اقدامات را انجام داده اند تا بوتینا را وادار کنند که به کاری اعتراف کند که انجام نداده است.
بوتینا اتهام جاسوسی و اقدام عامل خارجی که نامش در آمریکا ثبت‌ نشده است، مجرم شناخته شد و تا پنج سال حبس هم در انتظار وی است.
لاوروف گفت که هدف این است که بوتینا هر چه زودتر آزاد شود. این تبعه روس پیشتر درباره اتهامات جاسوس خارجی و اقدام برای روسیه در آمریکا اظهار بیگناهی کرده بود.
وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: «او همچنان در شرایط کاملا غیراستاندارد نگهداری می شود؛ جاهایی که در آنها رفتارهای بسیار خطرناگی صورت می‌گیرد.ما بار دیگر درخواست خود را مبنی بر بازگردادن او به یک سلول عمومی تکرار می‌کنیم. (هر چند که) او گفت که تحت هیچ فشاری قرار نگرفته است و به صورت داوطلبانه خود را مجرم اعلام کرده است.» لاوروف معتقد است که چنین اقدامی نوعی توطئه با هدف تاثیر گذاری بر موضوعی بوده است..
دولت آمریکا ۱۵ جولای ( ۲۴ تیر ماه) ««ماریا بوتینا» ۲۹ ساله را به تلاش برای نفوذ به گروه‌های سیاسی و فعالیت به عنوان عامل دولت روسیه متهم کرد. دادستان منطقه کلمبیا در اخطاریه‌ای با متهم کردن این زن به تماس با مقام‌های ارشد روسیه خواستار بازداشت وی قبل از محاکمه در دادگاه شد.
از آن زمان تاکنون مسکو چندین بار از رفتار آمریکا با این تبعه روسیه انتقاد کرده است و دوازدهم دسامبر (21 آذرماه) پس از اینکه دیپلمات‌ها با وی در زندان دیدار کردند بار دیگر مراتب اعتراض خود را اعلام کرد.
انتهای‌پیام/


کد مطلب: 56699

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdceop8n.jh8poi9bbj.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir