خبرنگار شهید محسن خزایی راوی صادق دلاورمردی های مدافعان اسلام

7 مهر 1399 ساعت 14:00

محسن خزایی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در سوریه حین تهیه گزارش دریست و دوم آبانماه 1355 در منطقه عملیاتی حلب به شهادت رسید.


به گزارش زاهدنیوز، شهید محسن خزایی در پانزدهم آذر ماه سال ۵۱ درخانواده ای مذهبی که ذاکر اهل بیت بودند به دنیا آمد.

محسن خزایی خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در سوریه حین تهیه گزارش دریست و دوم آبانماه 1355 در منطقه عملیاتی حلب به شهادت رسید.

گروه خبری خبرگزاری صدا و سیما به همراه سایر رسانه ها برای پوشش آخرین وضع میدان نبرد و پیشروی رزمندگان در منطقه منیان در غرب شهر حلب حضور داشت که تروریست ها با خمپاره این گروه را مورد حمله قرار دادند. شهید خزایی در اثر اصابت ترکش ناشی از انفجار خمپاره به ناحیه سر به شهادت رسید.
او در سال ۷۴ به عنوان متصدی صدا فعالیت خود را در صدا و سیما آغاز کرد و به خاطر شور و نشاط خاصی که در برنامه های جوان ایجاد می کرد و با جوانان ارتباط زیادی داشت مدیر باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان شد.

اوج کارش زمانی بود که جریان تکفیری گروهک جندالشیطان در جنوب شرق فعال شده بود. او یک بار از کمین گروهک تکفیری در حادثه تروریستی تاسوکی نجات یافت.

شهید خزائی سند افتخار مردم شیعه و سنی ایران اسلامی به ویژه استان سیستان و بلوچستان است که با پیروی از اهل بیت (ع) و حضوری مقتدرانه در خط مقدم جبهه‌های نبرد مدافعان حرم با نوکران استکبار و استبداد ضمن به تصویر کشیدن جنایات داعش، روایتگری شایسته از لحظه لحظه پیروزی‌های رزمندگان اسلام بود.

 همسر شهید محسن خزایی درباره وی گفت: شهادت آرزوی همسرم بود و همیشه می‌گفت برایم دعا کنید شهید شوم.

هادی خزایی فرزند شهید بیان کرد: یکی از دوستان در همان ایام شهادت پدر به من گفت: پدرت را بین ساعت 2 تا 3 نیمه‌شب در بین‌الحرمین کربلا دیدم. مگر می‌شود او شهید شده باشد؟ تعجب کرده بود. اصلاً باورش نمی‌شد که حاج محسن شهید شده باشد. بعدها که با سالم محمدی، مترجم پدرم در سوریه صحبت می‌کردم، می‌گفت که خواب او را دیده و از پدرم پرسیده: بعد از این‌که شهید شدی، کجا رفتی؟ او هم گفته: بلافاصله به کربلا و بین‌الحرمین رفتم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 58859

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdceov8n.jh8vni9bbj.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir