گزارش «زاهدانه» از تبلیغات زود هنگام انتخاباتی در فضای مجازی؛

جمشیدنژاد: 26 آذر ماه زمان رسمی ثبتنام انتخابات است/ حمیدیان: با هرگونه تخلف انتخاباتی برابر ضوابط قانونی برخورد می شود

18 آذر 1394 ساعت 6:31

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان گفت: ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی سیستان و بلوچستان با هرگونه تخلف و بداخلاقی انتخاباتی برابر ضوابط قانونی برخورد می‌کند.


به گزارش زاهدانه، اگرچه هنوز فرصت برای تبلیغات در انتخابات شروع نشده است و طبق قانون نیز تبلیغات زود هنگام، تخلف انتخاباتی محسوب می شود و نهادهای اجرایی و نظارتی بر انتخابات در خصوص آن هشدار داده اند؛ اما وسعت و تنوع فعالیت ها در فضای مجازی باعث شده که قبل از موعد قانونی، تبلیغات انتخاباتی کلید خورده و رقابت در فضای رسانه ای و مجازی آغاز شود.
بر این اساس برخی از کاندیدای که زودتر از موعد حضور خود در انتخابات مجلس را اعلام کردند در حالی این روزها سخت مشغول دلبری در وایبر و تلگرام هستند و از برنامه هایشان برای عمران و آبادانی می گویند که مسئولین بارها در خصوص تبلیغات زود هنگام هشدار داده اند.

میزان مشارکت بالای مردم مهر باطلی بر سیاست‌های نظام سلطه با ملت اسلامی ایران است

در همین زمینه نیز معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان در نشست کارگروه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی سیستان‌ وبلوچستان بر ضرورت مشارکت حداکثری آحاد مردم در انتخابات مجلس تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به جایگاه رفیع مجلس از منظر مقام معظم رهبری و امام راحل همه نهادها و سازمان‌های حاکمیتی مکلفند شرایطی را محقق سازند تا انتخاباتی پرشور و عاری از جرائم و تخلفات انتخاباتی تأثیرگذار رقم خورده و همچون گذشته میزان مشارکت بالای مردم مهر باطلی بر سیاست‌های نظام سلطه و عداوت تاریخی با ملت اسلامی ایران بزند.

با متخلفان برخورد خواهد شد

محمدعلی حمیدیان گفت: شکل و ماهیت جرایم انتخاباتی با سایر جرائم متفاوت و از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و این اهمیت ضرورت پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی و صیانت از آراء مردم را دو چندان می‌سازد.
وی در این راستا افزود: ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان از هرگونه سوء استفاده احتمالی از محیط‌های پرشور دانشجویی در راستای مطامع شخصی، حزبی و جناحی پیشگیری و در صورت بروز، با قاطعیت و برابر ضوابط قانونی با متخلفان برخورد خواهد کرد.
معاون ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی سیستان و بلوچستان بیان داشت: ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی سیستان و بلوچستان با هرگونه تخلف و بداخلاقی انتخاباتی برابر ضوابط قانونی برخورد می‌کند.
این مسئول در ادامه افزود: با استفاده از ظرفیت صدا وسیمای استان، تریبون‌های نماز جمعه و جماعت و محیط‌های دانشجویی به خوبی می‌توان به تبیین انتخابات و جایگاه آن در قوام حاکمیت سیاسی نظام اسلامی پرداخت.

در فضای مجازی اگر تخریبی در کار نباشد تبلیغات بلامانع است

در همین راستا علی اصغر جمشید نژاد در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص تبلیغات زود هنگام کاندیداها در فضای مجازی سیستان وبلوچستان اظهار داشت: در رابطه با فضاهای مجازی اگر تخریب فردی در کار نباشد تبلیغات بلامانع است.
وی گفت: بعد از زمان ثبتنام و مشخص شدن نامزدها پیش بینی کرده ایم که دعوتی از نامزدهای انتخاباتی صورت بگیرد تا مطالبی در این خصوص به آنها ارائه شود.
این مسئول افزود: هر آنچه که مربوط به تخلفات در فضای مجازی می شود متولی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که با آنها برخورد خواهند کرد، ولی آنچه که مربوط به روند معمول پرداختن به مباحث انتخابات و طرح دیدگاه ها می باشد از نظر ما بلامانع است و می توانند انجام دهند.
وی بیان کرد: در این راستا آنچه که مربوط به ورود فضای خصوصی افراد و تخریب نامزدهای انتخاباتی آنها بشود تخلف محسوب شده و حتما با آنها برخورد قاطعی صورت می گیرد.

معاون سیاسی ـ اجتماعی استاندار: 26 آذر ماه زمان رسمی ثبتنام انتخابات است

جمشید نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه عده ای از نامزدهای انتخاباتی از تریبون های نمازجمعه برای تبلیغات خود استفاده می کنند، گفت: قانون مشخص است و هر سازمان، ارگان و نهادی که به شکلی از اعتبارات دولتی در این زمینه استفاده می کند حق ندارد از این امکانات بر علیه شخصی اقدامی انجام دهد لذا تریبون های نمازجمعه هم در واقع در ردیف همین مجموعه ها قرار دارد و نباید برعلیه فردی موضع گیری خاصی صورت بگیرد زیرا اگر در این زمینه گزارشی دریافت شود از طریق مراجع ذیربط اقدامات مربوطه برای برخورد با آن افراد انجام خواهد گرفت.
وی زمان رسمی آغاز انتخابات برای خبرگان رهبری را از 26آذر ماه امسال به مدت یک هفته عنوان کرد و افزود: زمان رسمی آغاز ثبت نام نامزدهای مجلس شورای اسلامی نیز از 28 آذرماه به مدت یک هفته شروع خواهد شد.
معاون سیاسی ـ اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان در خصوص همکاری با شورای نگهبان نیز اظهار داشت: طی سه جلسه از مسئول هیئت نظارت استان دعوت کرده ایم که در این راستا تاکنون یک جلسه مشترک نیز برگزار شده است که آن جلسه هم برای توجیه اعضای هیئت نظارت شهرستان ها در سطح استان بوده است.

وظیفه ما اجرا و وظیفه شورای نگهبان نظارت است

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این جلسه مواضع مطرح شده است، گفت: ما و هیئت نظارت در دوجبهه مقابل هم نیستیم بلکه در دو جبهه حقوقی متمایز از همدیگر قرار داریم از همین رو هر کدام وظایف خاصی بر عهده داریم که عمدتا بحث اجرایی انتخابات بر عهده ما و هیئت های نظارت زیر مجموعه شورای نگهبان وظیفه نظارت بر اعضای هیئت های اجرایی، فرمانداری ها و بخشداری ها را دارند که در واقع مدیر انتخابات خواهد بود.
این مسئول اظهار داشت: وظیفه ما اجرا و وظیفه شورای نگهبان نیز نظارت است.
جمشید نژاد تصریح کرد: در جلسات هفتگی که برگزار می شود نهایت تلاش را خواهیم کرد تا هر کدام بر مواضع قانونی خود وظایف را انجام دهیم زیرا اگر تداخل در کارها نباشد قاعدتا هماهنگی وجود خواهد داشت که در این زمینه عدل بر این است که با هماهنگی و هم اندیشی با تکیه بر مواضع قانونی هر کدام وظایف خاص خود را انجام دهیم.
وی گفت: در حال حاضر فضای انتخاباتی استان خوب است و بین مجموعه ستاد اجرایی انتخابات و هیئت نظارت شورای نگهبان روابط خوبی برقرار است.

معاون سیاسی واجتماعی فرماندار: 165 شعبه ثبت نام و اخذ رای برای انتخابات در زاهدان

معاون سیاسی واجتماعی فرماندار و جانشین رئیس ستاد انتخابات شهرستان زاهدان نیز در نخستین جلسه ستاد انتخابات این شهرستان با بیان اینکه به زودی یکی از مهم ترین جریان های سیاسی کشور که انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری است آغاز خواهد شد، گفت: چشم تمام مردم ایران، جهان و مسئولان به عملکرد دستگاه‌های متولی برگزاری انتخابات است از همین رو اجرای صحیح و بدون مشکل این انتخابات نشان از فعالیت و همکاری یکپارچه متولیان امر است و طبق قانون نیز تمامی دستگاه‌های اجرایی باید به طور مستمر در ایام انتخابات با اعضای ستاد برگزار کننده انتخابات همکاری ویژه داشته باشند چرا که این موضوع بسیار اهمیت دارد.
محمد گمرکی زاده با اشاره به اینکه برای برگزاری انتخابات در زاهدان 165 شعبه ثبت نام و اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است، گفت: 26 آذر زمان ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری و28آذر ماه نیز مجلس شورای اسلامی زاهدان به عنوان مرکز استان مسولیت برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان را بر عهده دارد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 48436

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcepe8e.jh8vxi9bbj.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir