المصدر نیوز خبر داد:

پیشروی سریع نیروهای عراقی در استان الانبار/ 11 روستا آزاد شد

18 دی 1395 ساعت 13:19

با پیروزی در این علمیات، تروریست‌های داعش در موصل با تهدید جدی‌ای مواجه خواهند شد، زیرا خط اصلی ارتباط میان سوریه و عراق را از دست می‌دهند.


به گزارش زاهدانه به نقل از سناباد نیوز، ارتش عراق به همراه واحد های بسیج مردمی حشد الشعبی در عملیات استان الانبار در شرق کرانه رود فرات تا مرزهای سوریه پیشروی خوبی در مقابل تروریست های داعش داشتند.



بر اساس گزارش های اخیر از الانبار، ارتش عراق توانسته است تاکنون بیش از 40 کیلومتر تا جاده اصلی حدیثه و القائم را در این عملیات آزاد سازد.



در آخرین تحولاتی میدانی عملیات الانبار، 11 روستا در غرب الانبار از چنگال داعش خارج شد.



بر اساس اظهارات ناظم الجاهفی، فرمانده ارشد نیروهای حشد الشعبی افشا کرد که ارتش عراق به همراه پلیس فدرال و نیروهای عشایر، هفت روستا در مسیر شهرک های اناح و راوا را بازپیش گرفتند و تروریست های داعش بدون هرگونه مقاومتی پا به فرار گذاشتند.



به گزارش المصدر نیوز، تنها دو شهرک بزرگ دیگر میان مکان فعلی ارتش عراق و القائم وجود دارد، پس از آن در دو هفته تروریست های داعش در موصل با تهدید جدی ای مواجه خواهند شد، زیرا خط اصلی ارتباط میان سوریه و عراق را از دست خواهند داد.



اولویت اصلی عملیات پاکسازی بخش شمالی رود فرات با هدف عقب راندن تروریستها به سمت غرب دریاچه الثرثار و دور کردن آنان از شهرهای مهمی همچون «الرمادی والحدیثه» است.



انتهای پیام/


کد مطلب: 53476

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcepe8n.jh8xfi9bbj.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir