گزارش زاهدانه از سریال پول‌های اجباری در مدارس؛

گلایه والدین از گرفتن پول زور در مدارس دولتی/ معاون اجرائی تعزیرات حکومتی: مدارس دولتی حق دریافت پول ندارند

30 خرداد 1395 ساعت 9:03

معاون اجرائی تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه هیچ مدرسه دولتی حق دریافت وجه به جهت ثبت نام را ندارد، گفت: مدیران مدارس تحت هیچ شرایطی حق ندارند از والدین دانش آموزان به جهت تحویل کارنامه مبلغی دریافت کنند.


به گزارش زاهدانه، این روزها یکی از دغدغه‌های اصلی والدین ثبت‌نام فرزندانشان در مدارسی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند، از دولتی و غیردولتی گرفته تا نمونه دولتی یا تیزهوشان.
در گذشته قانون اینگونه بود که کمک‌های مردمی برای اداره مدارس که صرف خرید یا تعمیر میز، نیمکت، بخاری و غیره می شد بر اساس نظر مسئولان آموزش و پرورش اختیاری و داوطلبانه بود، اما این روزها خبرها حاکی از آن است که برخی از مدیران مدارس دولتی در قالب کمک‌های مردمی پول‌های هنگفتی را هنگام ثبت نام از خانواده‌ها دریافت می‌کنند که این امر باعث گلایه و نارضایتی آنها هنگام مراجعه به مدارس شده است.
در این رابطه معاون اجرائی در امور شعب اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اخیراً شکایاتی از سوی والدین دانش آموزان دریافت شده که به موجب آنها برخی مدارس بابت تحویل کارنامه مبلغی را دریافت می کنند .
محمد حسین اشرفی در خصوص پیگیری شکایات والدین دانش آموزان از اخذ وجوه غیرقانونی توسط برخی مدارس گفت: این شکایات جهت بررسی، پیگیری و تعیین میزان تخلف به مراجع ذیربط ارسال شده است .
وی  تاکید کرد: مدیران مدارس دولتی به این نکته توجه کنند که تحت هیچ شرایطی حق ندارند از والدین دانش آموزان به جهت تحویل کارنامه مبلغی دریافت کنند لذا باید طبق دستورالعمل های ابلاغی از سوی ادارات آموزش و پرورش اقدام کنند .
این مسئول از شهروندان خواستار آن شد تا درصورتی که در هنگام دریافت کارنامه مبلغی به حساب شخص و یا اشخاص حقیقی و یا حقوقی واریز کردند را با مراجعه حضوری به ادارات تعزیرات حکومتی در سراسر استان اعلام کنند تا در اسرع وقت به شکایت آنها رسیدگی شود.
وی در خصوص کمک‌های مردمی برای اداره مدارس بیان کرد: در صورتی که اولیاء دانش آموزان تمایلی برای کمک به مدرسه داشته باشند در جلسات انجمن اولیاء و مربیان مشکلات مطرح و بصورت اختیاری دریافت کمک های مردمی در دستور کار قرار گیرد ضمن آنکه اخذ وجه در قالب کمک های مردمی در مدارس دولتی کاملاً اختیاری است و چنانچه اولیاء دانش آموزان تمایل به مشارکت داشته باشند می توانند بصورت اختیاری وجهی را پرداخت کنند .
 معاون اجرائی تعزیرات حکومتی استان با بیان اینکه هیچ مدرسه دولتی حق دریافت وجه به جهت ثبت نام را ندارد، افزود: صرفاً در مدارس غیر انتفاعی آنهم با رعایت قوانین ، مقررات و مصوبات طبق تعرفه امکان پذیر است  و نباید بیش از تعرفه مشخص دریافت وجه شود.
اشرفی در تکمیل این مطلب اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفی می توانند از طریق شماره پیامک 5000515010 و یا مراجعه حضوری به ادارات تعزیرات حکومتی می توانند درخواست خود را اعلام کنند تا به موضوع آنان رسیدگی شود.
انتهای پیام/


کد مطلب: 50596

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcepn8n.jh87oi9bbj.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir