در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) عنوان شد؛

ولایت الله و اجتناب از پذیرش طاغوت ارمغان امام راحل /غربال آخر الزمانی انقلاب روز به روز دشوار تر می شود

13 خرداد 1400 ساعت 13:02

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل گفت: امام راحل آمد تا ولایت الله و اجتناب از پذیرش طاغوت را برای ما به ارمغان آورد این همه فشار و تحریم به سبب نفی طاغوت است


به گزارش زاهدنیوز، مراسم محوری ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و سالگرد قیام 15 خرداد با حضور مردم و مسئولان شهرستان زاهدان به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه زاهدان و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با رعایت پروتکل های بهداشتی در حسینیه عاشقان ثارالله این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان زابل در این مراسم بیان کرد:  وقتی شخصیت امام راحل را بررسی کنیم با شخصیتی مواجه می شویم که شناخت ابعاد وجودی ایشان به نوبه خود هنگامه ای در تحقیق است، آمیزه ها و دوگانه هایی در زندگانی امام وجود دارد که در مکتب نبی اکرم و اهل بیت (ع) به عالی ترین درجه دیده می شود.

وی افزود: یکی از این دوگانه ها، عرفان و حماسه است عرفانی که عارف را به سمت خلوت و رهبانیت جلو می برد و حماسه ای که برعکس آن حرکت می کند و در شخصیت امام خمینی(ره)  و اصحابش و شهدا این موضوع را می بینید، امام روح حماسه و عرفان را در جامعه دمید و اگر این روحیه وجود نداشت بعد از 42 سال این انقلاب با این شوکت و عزت ایستا نبود.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم در آیات زیادی خط کشی های مهم و واضحی بین حق و باطل، ایمان و طاغوت دارد، خداوند می فرماید مرز طاغوت و ایمان را مشخص کردیم اکنون نوبت به شماست قرآن تکلیف ما را روشن می کند و دین جامع نفی و اثبات است و باید به طاغوت کافر بود و ایمان به حضرت حق داشت.

حجت الاسلام عزیزی تاکید کرد: انهایی که خط را دیدند مومن به راه حق و کافر به طاغوت شدند در معرض نور خدا قرار می گیرند اما کسانی که این خط را ناقص رفتند و افرادی که به ذات اقدس الهی ایمان نیاورند ممکن است که مدتی نوری مصنوعی اطراف خود ایجاد کنند اما خدا رسوایشان می کند و اگر کسی منافقانه خود را در صف مومنان قرار دهد ولی او شیطان است.

وی اذعان کرد: بندگی تنها باید برای خدا باشد، ما به عنوان انسان هایی که خلق شدیم تا جانشین خداوند روی زمین باشیم و در عالم حیات اجتماعی داشته باشیم کار شیطان عرضه خود به انسان است اما ما به عنوان خلیفه الله با دو ولایت خدا و طاغوت مواجه هستیم و مردم دو دسته می شوند و عده ای در معرض نور قرار می گیرند و برخی به بیراهه می روند.

وی ادامه داد: آنهایی که هدایت را نمی خرند سودی نخواهند برد و این واقعیت در جامعه اجتماعی و سیاسی جاری است، جبهه حق و باطل از روز نخست در برابر هم بودند گاهی ابراهیم ها به آتش نمرودها افکنده شدند و گاه بنی اسراییل با ظلم فراعنه آزار دیدند اما خداوند در برابر آن موسی را آورد که خط خدا را نشان داد.

امام راحل ولایت الله و اجتناب از پذیرش طاغوت را برای ما به ارمغان آورد

امام جمعه زابل افزود: نبی اکرم(ص) می فرماید سفیانی در زمان پیامبر اسلام متولد شد نه اینکه او یک فرد باشد بلکه تفکری است که قرن ها قبل نبی مکرم اسلام وجود داشت و بعد او نیز وجود دارد پس ما در معرض ولایت الله و طاغوت هستیم و اگر قرار باشد بین آنها یکی را انتخاب کنیم برای تصمیم گیری مختار هستیم.

وی گفت: امروز در زمانی قرار گرفتیم که لحظه به لحظه بین یکی از این دو یکی انتخاب کنیم و امام راحل آمد تا ولایت الله و اجتناب از پذیرش طاغوت را برای ما به ارمغان آورد این همه فشار و تحریم به سبب نفی  طاغوت است، اکنون که برکت انقلاب اسلامی ولایت الله را پذیرفتید دشمن شما را رها نخواهد کرد هدف دشمن خاموش کردن نور است و در این مسیر اراده ای جدی وجود دارد و در سوره مبارکه توبه و صف این موضوع اشاره شده است.

وی تصریح کرد: گاه دشمن برای خاموش کردن نور خدا واضح و روشن خود وارد میدان شده و سردار بزرگ ما را به شهادت می رساند و گاهی واسطه هایش را سراغ ما می فرستد و هر چه جلوتر می رویم غربال آخر الزمانی این انقلاب سخت تر می شود و خیلی از اصحاب ادعا از این غربال خواهند افتاد وگاهی با اذهان ما ارکان انقلاب را تضعیف می کند اما خداوند اجازه نخواهد داد و اصحاب و دینش را یاری خواهد کرد اما من و شما وسیله این کار هستیم.


انتهای پیام/


کد مطلب: 59876

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcepv8n.jh8ofi9bbj.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir