نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان عنوان کرد:

محبت سیدالشهدا و اهل بیت (ع) جز ایمان اهل سنت است/امام حسین(ع)با ایثار و فداکاری جلوی انحراف اسلام را گرفت

23 مرداد 1400 ساعت 7:26

مولوی سلامی گفت: محبت سیدالشهدا و اهل بیت (ع) جز ایمان اهل سنت است و در تشهد نمازهای پنجگانه بر آنان درود می فرستند.


مولوی نذیر احمد سلامی نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان در گفت و گو با زاهدنیوز، بیان کرد: اهل سنت نهایت احترام و حرمت را برای امام حسین(ع)قائل هستند و هیچ گروهی از تسنن نیست که مهر اهل بیت(ع) را در دل نداشته باشد و محبت سیدالشهدا و اهل بیت (ع) جز ایمان اهل سنت است و در تشهد نمازهای پنجگانه بر آنان درود می فرستند.

وی افزود: علمای متقدمین و متاخرین در محکومیت یزید و ابن زیاد کتاب ها نوشتند و شهادت امام حسین(ع) را فاجعه ای بزرگ دانسته اند کتب متعددی درباره دیدگاه اهل سنت در محکومیت و لعن یزید بن معاویه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: خدا در قرآن می فرماید کسانی که پیامبر را آزرده می کنند لعنت خدا بر آنها باد و کسی که جگر گوشه پیامبر را به شهادت رساند نیز مورد لعن است اهل سنت برای تمام اهل بیت احترام قائل هستند و به انان محبت دارند اما روش اظهار آن با شیعیان متفاوت است چرا که فقه تسنن متفاوت است همه متقدمین متاخرین کتاب های زیادی در محبت امام حسین و محکومیت یزید نوشته اند و حرکت اباعبدالله(ع) مورد ستایش قرار داده و الگویی برای ستم ستيزي دانسته اند.

وی تاکید کرد: اگر این حرکت امام حسین(ع) در برابر ظلم یزید نبود تمام حرکت های ظالمانه و فساد حکام اموی و عباسی بعد آن مشروعیت پیدا می کرد و امام برای نابودی و رد چنان مفاسدی قیام کرد.

مولوی سلامی اذعان کرد: امام حسین(ع)تنها به دلیل فساد یک نفر که در راس حکومت قرار داشت قیام نکرد شخصیتی مانند ایشان که دست پرورده حضرت علی و حضرت فاطمه(س) است تنها به دلیل فساد یک شخص همراه با خانواده خود قیام نمی کند و خود می توانست جلوی فساد او را بگیرد قیام ایشان به دلیل قدرت نیز نبود چرا که بعد از وفات پیغمبر تا حکومت یزید به دنبال قدرت نرفت.

وی ادامه داد: قیام امام حسین(ع) بعد از جانشینی یزید با درک اینکه قطار حکومت اسلامی از ریل خارج شده و اگر جلوی انحرافات گرفته نشود اسلام نابود می شود اتفاق افتاد و اگر قیام عاشورا نبود این فساد مشروعیت می یافت اگر چه حکام بعدی نیز فسادهایی داشتند اما هرگز مشروعیت نیافتند و بزرگان دین آنها را تایید نکردند و امام با ایثار و فدا کردن عزیزانش و فداکاری جلوی انحراف دین را گرفت.

انتهای پیام/


کد مطلب: 60243

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcexw8p.jh87ei9bbj.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir