سیاسی کردن محرم دستور کار جدید اپوزیسیون

24 مهر 1391 ساعت 12:30


زاهدانه:محرم نزدیک است محرمی که گویا قرار است امسال رنگ و بویی دیگر به خود بگیرد ،رنگ و بویی از جنس سیاست ،سیاستی از جنس اپوزیسیون.
به گزارش زاهدانه،شبکه تلویزیونی پارس با پخش فیلمی پیرامون محرم و عزاداری دوستداران ابا عبدالله الحسین سعی در سیاسی نشان دادن این مراسم مذهبی کرد وآن را به نوعی جریان ساز مسائل سیاسی کشور دانست و این مراسم رانوعی بهره گیری سیاسی از عواطف مذهبی شیعیان تلقی کرد.
بیان این مطالب در آستانه فرارسیدن ایام محرم این سوال را در ذهن مخاطب ایجاد می کند که  چرا اپوزیسیون خارج از کشور برروی محرم وعزاداری امام حسین(ع) متمرکز شده اند و با سیاسی جلوه دادن این مراسم سعی در رسیدن به چه اهدافی را دارند؟
آنچه که مسلم است این است که محرم در تاریخ اسلام برای اهل تسنن و تشیع همواره نماد مقاومت وایستادگی بوده است و مسلمانان با الگوگرفتن از واقعه کربلا هیچ گاه در مقابل ظلم کوتاه نمی آیند و اینک دشمنان در اندیشه تقدس زدایی از نقطه ایستادگی شیعیان هستند.
نکته قابل تامل این است که سازندگان این فیلم  عزاداری شیعیان را نوعی خشم تولید شده در اذهان می پندارند که برای بروز در مقاطع سیاسی ایجاد شده است و عزاداران حسینی را مردمان بی استعداد و خشن معرفی می کنند و درمقابل آشوبگران فتنه 88 را که به مقدسات شیعیان اهانت کرده اند را شکل اصیل ملت ایران می دانند این نوع موضع گیری خارج از منطق اپوزیسیون ها بیش از همه این موضوع را آشکار می سازد که دشمنان قسم خورده نظام با سیاسی نشان دادن محرم در اندیشه خارج کردن این مراسم از شکل مذهبی به سیاسی هستند تا شاید بتوانند با کمرنگ کردن حضور مردم روحیه مقاومت و ایستادگی را از ملت ایران بگیرند.
سازندگان این فیلم در اقدامی کاملا مغرضانه با پخش تصاویری از قمه زنی و سخنان برخی از مداحان کشور سعی کردند فرهنگی منحط و عقب مانده از اسلام و شیعیان را به نمایش بگذارند فرهنگی که هیچ جایگاهی در میان شیعیان ندارد اما به علت کوتاهی عده ای معدود برخی کاستی ها با اهدافی سودجویانه بزرگ شده و به عنوان نماد شیعیان به جهانیان معرفی می شودو این امر همانند ریختن آب در آسیاب دشمن  توسط این عده معدود است .
  بهتر آن بود که سازندگان این فیلم درکنار تصاویر قمه زنی که برای مخدوش کردن چهره اسلام به نمایش گذاشته بودند بیانات مقام معظم رهبری پیرامون قمه زنی را نیز پخش می کردند تا مخاطبان عادلانه قضاوت کنند پخش یک جانبه مستندی چنین توهین آمیز هیچگاه افتخار محسوب نمی شود.
 اگر واقعا چهره محرم آن است که شما می پندارید چرا در اقدامی کاملا غیرمنطقی و خلاف واقع تنها به نمایش گذاشتن تصاویری محدود از برخی عزاداریها و بیان سخنانی اغراق آمیز اکتفا نموده و کل واقعیت ها را بیان نکرده و مخاطبان خود را در قضاوتی کاملا یکطرفه قرار داده اید .
اما آنچه که بیش از همه در این فیلم به چشم آمد هم سویی سازندگان این مستند با رژیم صهیونیستی و القاء تفکرات صهیونیستها پیرامون حضرت مهدی (عج) بود سازندگان این مستند  مهدی موعود را به عنوان کینه جوی بزرگ  نام بردند همانگونه اربابان اسراییلی آنها مهدی موعود را به عنوان ویران کننده بزرگ نام برده اند .
نویسنده:رها


کد مطلب: 5117

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcf.ydtiw6dyegiaw.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir