معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر خبرداد:

توزیع بیش از 2650 بسته سبد غذایی در جنوب سیستان و بلوچستان

18 آذر 1397 ساعت 7:25

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: دو هزار و 650بسته سبد غذایی در قالب مرحله چهارم سبدغذایی در برنامه حمایت تغذیه ای از مادران باردار نیازمند در حوزه تحت پوشش این دانشکده توزیع شد.


فرهاددادگر در گفت و گو با زاهدنیوز، اظهار کرد: در راستای برنامه حمایتی تغذیه ای بنیادعلوی زیرنظر دفتر مقام معظم رهبری به منظور حمایت از زنان نیازمند باردار و شیرده روستایی، تعداد دو هزار و 650 بسته سبدغذایی در حوزه دانشکده توزیع شده است.
وی افزود: هدف از اجرای این برنامه ارتقاء وضعیت تغذیه مادران باردار می باشد که در طی آن زنان باردار دچار سوء تغذیه و نیازمند که بر اساس شاخص های تعیین شده شناسایی می شوند، از ابتدای ماه چهارم حاملگی تا 6 ماه پس از زایمان، به مدت 12 ماه تحت پوشش قرار داده شده و سبد غذایی دریافت می کنند.
وی تصریح کرد: جامعه هدف در این طرح، زنان باردار و شیرده روستایی می باشند که از نظر مالی نیازمند بوده و شاخص هایی از قبیل BMI کمتر از ۵/۱۸، وزن کمتر از ۴۵ کیلوگرم در قبل از بارداری، هموگلوبین کمتر از ۵/۱۰ گرم در سی سی، دو قلویی و وزن گیری نامطلوب در دوران بارداری را داشته باشند.
این مسئول گفت: این سبد غذایی از سوی بنیاد علوی شامل برنج، ماکارونی، گندم،نخود،عدس، تن ماهی، پنیر، مرغ، خرما، روغن و عسل است که هر دو ماه یکبار در بین افراد واجد شرایط شناسایی شده توزیع می‌شود.
معاون بهداشتی دانشکده در پایان افزود: برای اولین بار در شهرستان چابهار تعداد ۳۰۰ بسته سبدغذایی توزیع شد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 56672

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcf0vdt.w6dveagiiw.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir