اشتغالزایی برای هشت هزار و ۸۰۰ نفر در بخش کشاورزی استان/سیستان و بلوچستان مهد کشت محصولات زراعی و باغی است

4 شهريور 1398 ساعت 8:43

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با سرمایه گذاری های دو سال گذشته در بخش کشاورزی، زمینه اشتغال بیش از هشت هزار و 800 نفر در استان فراهم شده است.


غلام‌حیدر زورقی در گفت‌وگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: در 2 سال گذشته چهارهزار و 300 میلیارد ریال در بخش کشاورزی استان از محل مشارکت بخش خصوصی و تسهیلات بانکی سرمایه گذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: این سرمایه گذاری ها بیشتر در بخش های دام و طیور، باغبانی مکانیزاسیون، صنایع کشاورزی و شیلات بوده که زمینه اشتغال بیش از هشت هزار و 800 نفر را نیز در استان فراهم آورده است.

وی ادامه داد: علاوه بر سرمایه گذاری های انجام شده، اعتبارات دولتی نیز که بالغ بر 2هزار و 40 میلیارد ریال بوده به بخش کشاورزی استان تخصیص یافته که در راستای توسعه بخش کشاورزی استان هزینه شده است.

زورقی خاطرنشان کرد: این اعتبارات دولتی در زمینه های بهبود تولیدات دام‌وطیور، بهبود تولیدات زراعی و باغی، مکانیزاسیون، آموزش بهره برداران، مبارزه با آفات، ترویج کشاورزی و با توجه به اهمیت مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و کمبود منابع آبی استان هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از این اعتبارات صرف فعالیت‌های زیربنایی آب و خاک هزینه شده است.

وی با اشاره به شاخص ترین برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان داشت: تاکید بر اصلاح و تغییر الگوی کشت، توسعه‌ کشت‌های گلخانه‌ای و گیاهان کم آب‌بر و توسعه طرح‌های دامپروری مهمترین برنامه ها برای توسعه بخش کشاورزی استان است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 57329

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcf1mdt.w6de0agiiw.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir