کارشناس مسائل مذهبی؛

انحطاط فرهنگی نخستین پیامد استفاده از ماهواره است

10 ارديبهشت 1394 ساعت 8:02

کارشناس مسائل مذهبی گفت:روایات ناظربراین است که پیامبرازماهواره وفضای مجازی برای رساندن صدای خود که صدای حکمت،فضیلت واخلاق است،استفاده می کند.


حجت الاسلام اصغری حسامیه کارشناس مسائل مذهبی در گفتگوبا زاهدانه در خصوص استفاده از ماهواره ،شبکه های اجتماعی واینترنت گفت: بعضی ها معتقدند منظور ازدجال همان دیجیتال است ،در این خصوص فضای مجازی ورسانه ای چه اینترنت، ماهواره یا شبکه های اجتماعی آنهایی که به حکومت اسلامی وجمهوری اسلامی تعلق ندارند باتوجه به عناد ودشمنی ای که دارند مصداق آیه شریفه قرآن فاسق هستند.
امام جماعت مسجدالمهدی زاهدان بابیان این مطلب که نگاه به ماهواره باید نگاهی غیراعتمادی باشد افزود: خداوند در قرآن می فرماید شدیدترین دشمنان ازجهت عداوت وکینه بامومنان یهودیان هستند لذا اگر فاسق برای شما خبری آورد تحقیق کنید خصوصا دربحث ماهواره باید با نگاه غیر اعتمادی به آن نگاه کرد چرا که بنیانگذاران خیلی از شبکه های ماهواره ای یااهل یهود یامطیع یهودهستند.
اصغری حسامیه با اشاره به روایت امام صادق (ع) در بحارالانوار افزود: هنگامی که حضرت مهدی ظهور می کند چهره اومانند نوربه آسمان می رود ،ازآسمان خانه هرمومن وغیرمومنی می تابد.این روایات ناظربراین است که پیامبرازماهواره وفضای مجازی برای رساندن صدای خود که صدای حکمت،فضیلت واخلاق است،استفاده می کند.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: باتوجه به مطالبی که درتاریخ پیامبر مشاهده می کنیم ،پیامبر درعصر خویش تاجایی که توانست برای رساندن صدای خود به دیگران که صدای حکمت،فضیلت واخلاق بوداز ابزارهایی مانند نامه، پیک ،نوشتن مطالب توسط کاتب،تعیین نماینده در شهرهای مختلف برای شرح کلام خود و...استفاده کرده است، لذا من معتقد هستم که اگر پیامبردراین عصربود یااین امکانات در آن زمان فراهم بود ایشان ازماهواره برای رساندن صدای حق، حکمت واخلاق به مردم استفاده می کرد.
وی تصریح کرد: متاسفانه امروزه ماهواره وفضاهای مجازی به دست آدمهایی اداره می شود که ترویج ضداخلاقیات وفروپاشی خانواده ها در اولویت کاری آنان قرار دارد،از این جهت است که با محتوای کنونی ماهواره مخالفت می شود.
وی با بیان این موضوع که استفاده از ماهواره می تواند خوب باشد خاطر نشان کرد:به دو دلیل ماهواره خوب است ؛ اول اینکه امام علی (ع) فرمودعلم را بیاموزید اگر چه از فاسد،از طرفی درحدیثی ازپیامبر آمده است هرکه بتواند اخلاق رایاد بدهد خوب است اما نتیجه می گیریم ماهواره ترویج بداخلاقی دارد ، برهمین اساس است که مقام معظم رهبری تاکید دارند که عده ای علم فضای مجازی را یادبگیرند .
اصغری حسامیه با بیان اینکه دربحارالانوار منقول است که حضرت مهدی درکوفه مستقرمی شود و313 نفراز یاران امام زمان در اقصی نقاط دنیا درآن واحد تصویر،صدا وچهره هم دیگر رامی بینند افزود: اینهاهمه امکانات رسانه،ویدئوکنفرانس و تلویزیون است وعجیب تراینکه وقتی امام زمان ظهور می کند اولین جمله او الا یا اهل العالم است، این نشان می دهد امام زمان باعالم حرف می زند وعالم صدای او رامی شنوند ،شک نکنیداین ابزار همان رسانه دیجیتالی است که متاسفانه امروز هدفش ترویج ضداخلاقیات است.
وی در پایان برای مقابله واثرگذاری ماهواره دربحث اجتماعی خاطرنشان کرد : در مقابل هجوم ماهواره ورسانه باید مردم را به گونه ای فرهنگ سازی کرد که به صرف شنیدن بسنده نکنند.عده ای از مردم طوری تربیت شده اندکه هرآنچه ازرسانه ملی جمهوری اسلامی پخش می شود راتکذیب وهرآنچه رااز رسانه بیگانه می بینند را قبول دارند.این امر نه تنها نشان دهنده خلاء شخصیتی وتربیتی طرف است بلکه نشان می دهد صاحب مسندها،منبریان،سخنرانان ،اساتید و... وظیفه خود رادرست انجام نداده اندتا زن ،مرد ،پیر وجوان نسبت به اخبار رسانه ملی وبیگانه زودباور نباشند.لذا باید متولیان امر کسانی که در اندیشه مردم تاثیرگذار ترهستند مردم راترغیب نمایند که زودباور نباشند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 45377

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcfemdj.w6dteagiiw.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir