​دیدگاه علمای اهل سنت در خصوص شعارسال 97:

رونق اقتصادی در گرو حمایت از تولید وطنی/ مردم ایران از کالاهای با کیفیت داخلی استقبال می کنند

5 فروردين 1397 ساعت 12:59

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان حمایت مردم و دولت از تولیدات داخلی را زمینه ساز رونق اقتصادی کشور دانستند و عنوان کردند: تکیه بر توان داخلی تنها راه مقابله با بیکاری است.


به گزارش زاهدنیوز ،علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در گفت و گوهای جداگانه ای ضمن حمایت از شعار سال در خصوص حمایت از کالای ایرانی، رونق اقتصادی را در گرو حمایت دولت و مردم از تولیدات داخلی دانستند.
مولوی سلامی عضو مجلس خبرگان در گفتگو با عصرهامون با اشاره به نامگذاری سال 97 با عنوان حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: برای قطعا رسیدن به رشد و رونق اقتصادی راهی جزء حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل نیست.
وی افزود: ضرورت فرهنگ‌سازی برای خرید کالای ایرانی اصلی مهم در جامعه است، مردم باید نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشند و فرهنگ غلط استفاده کالای خارجی از بین برود و مردم به خرید تولید ملی ترغیب شوند.
نماینده مردم اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کیفیت کالای ایرانی نیز باید مورد تاکید تولیدکنندگان وطنی باشد، شکی نیست که ارتقای کیفیت کالا باعث اعتماد مردم به خرید این تولیدات می‌شود که این امر باید مورد توجه ویژه تولیدکنندگان قرار گیرد.
وی قاچاق را عامل ضربه خوردن تولید ملی دانست و تصریح کرد: باید جلوی این امر گرفته شود، همچنین باید واردات کالاهایی را که مشابه داخلی دارند محدود کرد تا به این سبب تولیدکنندگان داخلی نیز تقویت شوند.
مولوی عبدالصمد کریم‌زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نیز در گفتگو با عصرهامون با اشاره به نامگذاری سال 97 با عنوان حمایت از کالای ایرانی بیان داشت: کار و اشتغال از مشخصات دولت های موفق در دنیاست و این موضوع میسر نخواهد شد مادامی که تولیدات داخلی با کیفیت نیازهای مردم را مرتفع سازد.
وی تولید داخلی با کیفیت را کلید حل بحران اشتغال کنونی دانست و افزود: تولید کنندگان غربی و شرقی برای تولید کالاهای با کیفیت مقید هستند و همین امر زمینه ساز شکوفایی اقتصاد آنها را فراهم آورده ما نیز باید برای جلب رضایت مردم کیفیت کالا را افزایش داده و از سویی هوای جیب مشتری را نیز داشته باشیم.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر افزود: فرش ایرانی را به عنوان یک کالای باکیفیت ایرانی در نظر بگیرید، بسیاری در داخل و خارج مشتری پروپا قرص این محصول هستند اما برخی تولیدات بی کیفیت را در کنار این فرش در نظر بگیریم حق را به مردم می دهیم.
وی افزود: توصیه بنده به مردم این است که حتی الامکان از محصولات داخلی استفاده کنند تا با این کار علاوه بر پویایی اقتصاد کشور زمینه ساز اشتغال تعداد زیادی از جوانان نیز فراهم شود.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جماعت مسجد مکی نیز با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر انقلاب به سال حمایت از کالای ایرانی، بر لزوم افزایش کیفیت تولیدات داخلی و حمایت دولت و ملت از تولیدکنندگان داخلی تأکید کرد.
وی ادامه داد:‌ سال جدید از طرف مقام معظم رهبری به سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده است، ما تولیدکنندگان را توصیه می‌کنیم که کیفیت کالاهای داخلی را بالا ببرند و کالاهای خوب و با کیفیت بالا تولید کنند.
وی با تأکید بر لزوم حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی تصریح کرد: توصیه ما به دولت این است که از تولیدکنندگان داخلی بیشتر حمایت کند و مالیات تولیدات صنعتی و سنتی را پایین بیاورد.
مولوی عبدالحمید در پایان گفت: به مردم عزیز هم توصیه می‌کنیم که به خرید تولیدات داخلی روی بیاورند تا کارخانه‌ها فعال شوند و برای مردم ایجاد اشتغال کنند.

انتهای پیام//


کد مطلب: 56177

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcfeydt.w6dveagiiw.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir