ضرورت احیای امربه معروف ونهی از منکر در ایام محرم

23 شهريور 1397 ساعت 17:04


به گزارش زاهدنیوز امام جمعه زاهدان در خطبه های امروز نماز که در محل مصلی قدس این شهر برگزار شد گفت: در جامعه امروز ضرورت دارد تا در برخی موارد نظارت های عمومی شکل بگیرد و همگان بر آنها نظارت داشته باشند که این امر همان موضوع امر به معروف و نهی از منکر است که مورد تاکید قرآن و اهلبیت می باشد.
آیت الله سلیمانی افزود: محرم بستر خوبی برای تبلیغ و ترویج امر به معروف و نهی از منکر است چرا که در این ایام شاهد غوغا و شور جوانان در روضه و هیات های عزاداری امام حسین(ع) هستیم و همگان می دانند که آن حضرت به منظور احیای این دو فریضه مهم قیام کردند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که باید در عزاداری های محرم نمود و بروز داشته باشد نحوه برگزاری مراسمات و ابزار و آلاتی است که در هیات ها استفاده می شود و این موارد نباید به گونه ای باشد که بهانه به دست دشمنان بدهد چون معاندان نظام قصد دارند تا با کوچکترین بهانه ای به این نظام ضربه بزنند.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: به فضل الهی در استان سیستان وبلوچستان مشکلات منکراتی خاصی نداریم اما زمینه های آن در برخی موارد فراهم است که سبزپوشان نظامی و انتظامی و دستگاه های متولی در زمینه فرهنگ سازی و احیای دو فریضه امربه معروف و نهی از منکر فعالیت های خوبی انجام داده اند و امیدواریم روز به روز شاهد کاهش آمار منکرات باشیم.
عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: امروز برخی افراد و جوانان خواسته یا ناخواسته تحت تاثیر تبلیغات سوء دشمنان قرار گرفته اند و ظاهر، رفتار و آرایش و پوشش شان به گونه است که نشانه ای از یک جوان مسلمان حزب اللهی ندارد و باید این افراد را به وسیله امر به معروف و نهی از منکر ارشاد کرد.
وی ادامه داد: انقلاب ما مدیون و برخواسته از امر به معروف و نهی از منکر است اما متاسفانه شاهد هستیم که در بعضی مواقع برخوردهای زشت و زننده و گاهاً فیزیکی و خطرناک علیه آمران به معروف و ناهیان از منکر انجام می شود که با فرهنگ سازی صحیح باید مردم را نسبت به ضرورت برخورد درست با این افراد آگاه کنیم.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: نشستن پای میز مذاکره با دشمنان سراسر نیرنگ و فریب ایران اسلامی که تنها به دنبال ضربه زدن به اسلام و انقلاب هستند منکر امروز جامعه است و احیای معروف اقتصادی یکی ازمصادیق امر به معروف است که قوای سه گانه باید در این زمینه گام های موثری بردارند.


کد مطلب: 56474

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcfjjdt.w6dveagiiw.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir