گره کور خیابان‌های جنوب شرق؛

رفع معضل ترافیک زاهدان در انتظار پروژه‌های مسیرگشا است

27 ارديبهشت 1402 ساعت 11:32

اجرا و اتمام پروژه‌های مسیرگشا در برخی خیابان‌های زاهدان یکی از راهکارهای حل مشکل ترافیک در این کلان‌شهر است.


به گزارش پایگاه خبری زاهدنیوز، طراحی‌های متناسب با فرهنگ شهری و افزایش ضریب ایمنی از گذشته در احداث شهرها موردتوجه بوده و امتیازات ویژه‌ای را به متولیان هر بخش می‌دهد.

ضروری است جانمایی مناسب پل، احداث خیابان‌های متناسب با جمعیت شهری و ایجاد چهارراه‌های مطلوب در کاهش حوادث درون‌شهری نقش بسزایی دارند.

این در حالی است که تقاطع‌های بی‌سروسامان در اغلب نقاط شهر زاهدان حادثه‌آفرین بوده و نیازمند توجهی ویژه هستند.

علی‌رغم حجم بالای تردد وسایل نقلیه، برخی چهارراه‌های زاهدان وضعیت خوبی ندارند و تصادفات کوچک و بزرگی را منجر می‌شوند در بسیاری از تقاطع‌ها ایمن‌سازی‌ها فرسوده شده و یا از بین رفته و این در حالی است که نبود پلیس راهنمایی رانندگی بزرگ‌ترین معضل برای شهروندان زاهدانی شده است.

امروزه معضل ترافیک شهری و جابه‌جایی در ترافیک‌های سنگین به‌خصوص در ساعت‌های پیک ترافیک یک مشکل اساسی برای شهروندان زاهدانی است این در حالی است که روزبه‌روز با افزایش جمعیت شهری این ترافیک‌ها سنگین‌تر و شلوغ‌تر می‌شوند.

گویا گره ترافیکی و بی‌نظارتی پلیس راهنمایی‌ورانندگی در کلان‌شهر زاهدان قرار نیست که به این زودی‌ها بر طرف شود، ترافیکی که مردم شهر را کلافه کرده و باعث شده که نارضایتی‌های مختلفی ایجاد شود.

با بسته‌شدن تعدادی از خیابان‌های اصلی زاهدان به‌خصوص دانشگاه، بلوار معلم، بزرگمهر، بلوار کشاورز نبود پلیس راهنمایی رانندگی در بسیاری از نقاط به‌خصوص در ساعات ظهر و بازگشت کارکنان به خانه و اوایل شب هستیم.

رانندگان و شهروندان زاهدانی از ضعف ضرایب ایمنی در برخی چهارراه‌ها و خیابان‌های خیام، پاسداران و بلوار کشاورز گلایه‌مند بوده و خواستار حضور نیروهای پلیس در این نقاط هستند.

از سویی دیگر آمارهای مسئولان از تصادفات درون‌شهری نشان می‌دهد که بسیاری از رانندگان فرهنگ رانندگی اعم از توجه به جلو، پرهیز از تلفن همراه حین رانندگی و سرعت مطمئنه را رعایت نمی‌کنند.

حضور نیروهای پلیس راهنمایی‌ورانندگی به‌صورت محسوس

محمدعلی بزی، رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به مشکل گره ترافیکی و چرایی عدم حضور و نظارت پلیس راهنمایی‌ورانندگی در اکثر خیابان‌های زاهدان به خبرنگار ما گفت: کلان‌شهر زاهدان به یک برنامه جامع و تحول اساسی در حوزه ایجاد و یا اصلاح زیرساخت‌های ترافیکی نیاز دارد.

وی با اشاره به عدم حضور پلیس راهنمایی‌ورانندگی در اکثر خیابان‌های زاهدان افزود: نیروهای پلیس راهنمایی‌ورانندگی با خودروهای خود به‌صورت محسوس و نامحسوس در معابر سطح شهر حضور دارند.

به گفته بزی؛ عدم رعایت حق‌تقدم، عدم توجه به جلو به دلیل استفاده از تلفن همراه و تخطی از سرعت غیرمجاز بیشترین دلایل بروز ترافیک و تصادفات در چهارراه‌ها است.

رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به جریان ترافیک و حجم تعداد زیادی از وسایل نقلیه گفت: برای کنترل تقاطع‌ها چراغ‌های راهنمایی رانندگی را از حالت تایمر دار و هوشمند به دستی تبدیل می‌کنیم.

انتهای خبر/


کد مطلب: 62404

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcfjjdv.w6d0xagiiw.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir