خط و نشان دستگاه قضا برای سودجویان بنزین/ آرامش به جایگاه های سوخت سیستان و بلوچستان بازگشت

در حالی سودجویان عرصه سوخت با سوء استفاده از کارت های بنزین خودروهای سایر مناطق کشور طي چندين روز گذشته موجب نگراني بسياري و صف هاي طولاني در

19 شهريور 1397 ساعت 18:07


به گزارش زاهدنیوز به نقل از عصرهامون، پس از انتشار خبرهایی مبنی بر شلوغی جایگاه های عرضه سوخت در سیستان وبلوچستان به ویژه شهرستان زاهدان و معطلی 4-3 ساعته شهروندان در صف های طولانی بنزین با اتخاذ تدابیر لازم از سوی دستگاه های دست اندرکار از جمله گشت های مشترک بازرسی و نظارت بر جایگاه های سوخت توسط نهادهای تعزیرات حکومتی، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، سازمان بازرسی، دادستانی، نیروی انتظامی، شرکت پخش فرآورده های نفتی زاهدان که با حضور اصحاب رسانه انجام شد هم اینک شاهد کاهش صفوف طولانی بنزین و در نتیحه رضایت مندی شهروندان در این کلان شهر هستیم.
کاهش صفوف طولانی بنزین در حالی باعث رضایت مندی شهروندان شده است که تا چند روز پیش برخی از سودجویان اقدام به نصب باک های غیرقانونی و گرفتن سوخت در ظرف های مختلف چند لیتری کرده بودند که این امر باعث معطلی شهروندان در صف های بنزین و در نهایت اعلام اتمام سوخت توسط جایگاه می شد.
شایان ذکر است در روزهای اخیر گزارشاتی تحت عنوان " وضعیت جایگاه های سوخت سیستان وبلوچستان مطلوب نیست/ با جایگاه داران توزیع کننده سوخت خارج از شبکه برخورد می شود " در این پایگاه خبری منتشر شد که پس از آن نیز شامگاه گذشته سرپرست فرمانداری زاهدان به اتفاق مدیرکل حوزه استاندار، معاون روابط عمومی استانداری و شماری از مدیران بازیدی از جایگاه های سوخت زاهدان انجام دادند.
مهدی نخعی سرپرست فرمانداری زاهدان در این بازدید در گفت وگو با اصحاب رسانه اظهار کرد: متاسفانه به دلیل افزایش قیمت بنزین در آن سوی مرزهای سیستان و بلوچستان مدتی است که میل به خرید و فروش این ماده سوختی در مرکز استان و تشکیل صفوف طولانی در جایگاه های سوخت افزایش یافته و سبب نارضایاتی شهروندان شده بود.
وی با بیان اینکه رسیدگی سریع به این مشکل با توجه به تاکید استاندار استان در دستور کار شورای تامین قرار گرفت، گفت: در این راستا دو تدبیر که شامل تشکیل اکیپ هایی از نیروی انتظامی، قوه قضائیه، شرکت نفت و تعزیرات برای بازدید مستمر از جایگاههای سوخت و دیگری موظف شدن شرکت نفت برای طراحی نرم افزاری که از سو استفاده کارت های مهمان جلوگیری کند در دستور کار قرار گرفت.

عارف نژاد فرمانده انتظامی زاهدان نیز در ادامه این بازدید با بیان اینکه در زمینه برخورد با قاچاق سوخت اقدامات خوبی در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته است، افزود: حضور محسوس نیروها در جایگاههای سوخت، سبب به حداقل رساندن صف های طولانی بنزین در جایگاه های سوخت این شهرستان شده است.

توقیف و حبس در انتظار قاچاقچیان سوخت
حجت الاسلام موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب زاهدان هم در این خصوص از توقیف و حبسی که در انتظار قاچاقچیان سوخت است به عصرهامون خبر داد و گفت: خودروهایی که به صورت گالونی یا مشکی در پمپ بنزین های زاهدان سوخت گیری می کنند دو ماه و خودروهایی که در اطراف پمپ بنزین ها با شیلنگ باک سوخت را به داخل گالن تخلیه می کنند هم به مدت 10 روز توقیف خواهند شد.
وی ادامه داد: در جایگاههای سوخت، نیروهای بسیجی به صورت نامحسوس و نیروی انتظامی به صورت پوششی مستقر هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برخورد می شود.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: برای جلوگیری از این معضل از سال گذشته تا کنون 57 هزار کارت سوخت مهاجر که از سایر استان ها به استان وارد شده، مسدود شده است.
وی در ادامه با جایگاه داران سوخت بیان کرد: جایگاههای سوخت باید به دوربین مدار بسته و آنلاین مجهز شود، در صورت تخلف در نصب دوربین های مدار بسته، سهمیه آنها کاهش یا عرضه سوخت به آنها متوقف و در صورت مشاهده دوباره از آن جایگاه خلع ید می شود.
موحدی راد در پایان خاطر نشان کرد: چنانچه برای نیروهای ما احراز شود افرادی در امر قاچاق سوخت فعالیت دارند دستگاه قضایی آنها را به صورت تعزیری حبس می کند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 56465

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcftjdt.w6dvvagiiw.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir