به مناسبت روز مبارزه با تروریسم

بررسی کارنامه آمریکا در کلان شهر سیستان وبلوچستان/ از دستگیری عبدالمالک ریگی تا نشان دادن چهره ضد انسانی بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان

8 شهريور 1395 ساعت 13:29

پایگاه خبری زاهدانه اقدام به انتشار گزارشی مبنی بر بررسی کارنامه ننگین آمریکا در کلان شهر سیستان وبلوچستان کرد.


به گزارش زاهدانه، هشتم شهریورماه روز مبارزه با تروریسم نام گرفته است. روزی که مصادف با عملیات كم سابقه تروریستی نسبت به مقامات ارشد كشورمان در سال 1360 است كه منجر به شهادت دو یار دیرین انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی«رئیس جمهور»، محمد جواد باهنر«نخست وزیر كشورمان» و تنی چند از همراهان آنها شد.
گرچه این گونه اقدامات تروریستی كه به دست عوامل ضد انقلاب وابسته به گروههای جاسوسی و اطلاعاتی غرب و با هدف مقابله با اراده انقلابی ملت ایران و فروپاشی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود اما از این دست اتفاقات توسط گروهک های معاند به وفور رخ می دهد زیرا دشمنان تاب و توان تحمل پیشرفت های بی شمار ایران اسلامی را نداشته و با ایجاد رعب و وحشت و تفرقه افکنی می خواهند تسکینی بر شکست های خود حاصل کنند اما فارق از اینکه این ملت با هوشیاری و آگاهی که تحت لوای ولایت فقیه خود دارد هر روز بیشتر از قبل به پیشرفت و سربلندی دست می یابد.
در این گزارش خبرنگار زاهدانه بر آن شد تا به بررسی کارنامه ننگین آمریکا در کلان شهر سیستان وبلوچستان بپردازد زیرا سالهاست که این خطه از کشور به علت فعالیت گروهک های تروریستی به سرکردگی آمریکا شاهد از دست دادن عزیزانش است.
در این رابطه باید گفت سیستان وبلوچستان از دیرباز به دلیل وجود قومیت های مختلف و مذاهب شیعه و سنی سیبل افکار شوم صهیونیسم و آمریکا بوده است بگونه ای که انتخاب «عبدالمالک ریگی» برای اعمال سیاست های آنها، وی را به عنوان اصلی ترین مهره کلیدی برای ایجاد تفرقه میان مردمان این مرز و بوم به ویژه اهل تسنن و تشیع تبدیل کرده بود. علی ای حال هر چند «ریگی» در روزهای پایانی سال 88 به دام سربازان گمنام امام زمان(عجج) افتاد و در 30 خرداد ماه سال 89 به سزای اعمال ننگین خود رسید اما مردم این دیار را داغدار عزیزانی کرد که تا ابد یاد و خاطرشان در اذهان عمومی زنده نگهداشته خواهد شد.
مروری بر فعالیت های گروهک های تروریستی از سال 84 در زاهدان به سرکردگی آمریکا

 

عملیات

تاریخ عملیات

نتیجه عملیات

حادثه تاسوکی


1384/11/25

شهادت22تن از مسافران عبوری از محور زابل به زاهدان، آتش زدن 6 خودروی متعلق به مسافران

حمله به ماموران نیروی انتظامی

1385/11/12

تقاطع بلوارهای بزرگمهر ومعلم که منجر به شهادت 4 مامور پلیس و یک شهروند شد

حمله به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران با خودروی حامل مواد منفجره


1385/11/25




شهادت ۱۳ نفر و زخمی شده ۳۰ تن دیگر از اعضای سپاه و مردم عادی

انفجار بمب صوتی بلوار جمهوری



1385/11/27



 بدون تلفات

انفجار بمب صوتی مسجد الغدیر


1387/11/30

خسارت اندکی به ساختمان مسجد

حمله انتحاری به  مسجد علی‌بن‌ابیطالب شهر زاهدان

1387/3/7

شهادت ۲۵ نمازگزار و زخمی شدن ۱۲۰ تن دیگر

حمله به مسجد جامع زاهدان

1389/4/27

شهادت 26 تن و 300 تن مجروح


در پایان باید گفت گرچه این اقدامات پایانی بر اقدامات تروریستی آمریکا نیست بلکه تنها گوشه ای از حقوق بشر آمریکایی در کلان شهر سیستان و بلوچستان است که همین ها چهره ضد انسانی بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان را نشان می دهد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 51866

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcfvcdt.w6dyvagiiw.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir