در خطبه های نمازجمعه مطرح شد؛

دشمنان اسلام بنیان های اعتقادی مردم خصوصا نهاد مرجعیت را نشانه گرفتند/ راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی در گرو اقدام انقلابی همه مسئولان کشور

23 ارديبهشت 1401 ساعت 16:40

آیت الله مصطفی محامی گفت: در تمامی دوران تاریخ گروه های استکباری و استعماری بنیان های اعتقادی مسلمانان و مردم را خصوصا نهاد مرجعیت را نشانه گرفتند و برای سرکوبی از هیچ تلاشی دریغ نکردند.


به گزارش زاهدنیوز، آیت الله مصطفی محامی؛ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به رعایت تقوای الهی بیان کرد: مردان و زنان مومن و نمازگزار یکی از راه های تحصیل و حفظ تقوای الهی حرکت در مسیر رسالت، ولایت و پایداری در مسیر الهی است.

وی ضمن تبریک به امدادگران جمعیت هلال احمر افزود: از تلاش همه همکاران در استان و خدمت رسانی به مردم تقدیر و تشکر می کنیم.

وی با اشاره به سه شنبه ۲۷ اردیبهشت که 16 شوال سالروز شهادت و ارتحال مردان مجاهدت و دفاع از اسلام هستند تصریح کرد: در عصر رسالت و امات و در دوره معاصر که دوران غیبت امام زمان مردان مجاهد بسیاری در کنار اسلام بودند؛ حضرت حمزه عموی بزرگوار پیامبر در سال سوم هجری قمری و در جنگ احد به شهادت رسید و آن بزرگ مردی که با ایمان، شجاعت و شهامت با همه اعتبار و هستی اش به پای اسلام و پیامبر ایستاد و فرماندهی لشکر پیامبر بر عهده داشت در جنگ احد جان خود را تقدیم کرد و به سیدالشهدا لقب گرفت که مومن مجاهد مدافع از پیامبر بود.

خطیب جمعه زاهدان گفت: سالروز ارتحال حضرت عبدالعظیم حسنی این عالم مجاهد بزرگوار و بصیر با ویژگی های فراوان که دقت و حساسیت نسبت به عقاید و افکار داشت و در آن زمان خدمت امام رضا (ع) رسید و درخصوص اعقاید و افکار خود سوال پرسید، این شخصیت بزرگ با همه عظمت و علم بازهم خدمت امام زمانش می رسد و اعتقادات را عرضه می کند که مطمئن باشد فکرش درست است.

وی ادامه داد: این امام بزرگوار، سفیر امام و ائمه خدا می شود، شهر به شهر و دیار به دیار پیام امام (ع) را به جامعه اسلامی و خصوصا پیروان مکتب اهل بیت منتقل کرد و پیام امام را که تاکید بر رفتار اخلاقی، رعایت حقوق یکدیگر بر حفظ اتحاد و انسجام و انس و الفت یکدیگر به شعیان بود.

آیت الله محامی اذعان کرد: سالروز رحلت مرحوم حضرت آیت الله بهجت مرجع تقلید بزرگ مرد علم و فقاهت بود و مردان عالم مجاهدی هستند که در دوره های مختلف از خطر رسالت و ولایت نبوت و امامت خط روشن دین خدا و صراط مستقیم الهی، هر کدام در جایگاه خود دفاع کردند و این پیام را به ما دادند که باید در مسیر دین خدا از همه هستی و توان خود استفاده کنیم و درصدد دفاع از راه روشن و پر افتخار دین خدا باشیم.

وی افزود: سالروز لغو امتیاز تنباکو به فتوای مرحوم میرزای شیرازی بود دولت ایران خرید و فروش تنباکو به انگلیس داد که مقدمه ای برای سلطه آنها براقتصاد کشور بود مرحوم میرزای شیرازی یک خط فتوا نوشت و مردم در آن زمان قلیان ها را شکستند و تحریم کردند و این اقدام نشان دهنده قدرت مرجعیت بود.

امام جمعه زاهدان اظهار کرد: دشمن از آن زمان به قدرت مرجعت پی برد و بر علیه مرجعیت توطئه خواهند کرد، نگرانی از آینده ای است که استعمارگران می فهمند قدرت مرجعیت را برای لطمه زدن به آن برنامه ریزی می کنند و پیش‌بینی این روزها به درستی اتفاق افتاده است و گروه های استکباری و استعماری چگونه بنیان های اعتقادی مردم را خصوصا نهاد مرجعیت را نشانه گرفتند.


وی گفت: جامعه ما بعد از دوران انقلاب همواره در تحریم های ظالمانه دشمن بود و این روزها با تبلیغات شدیدتر معتقد است که نمیتوانیم در برابر دشمن مقاومت کنیم، عده ای ممکن است متزلزل شوند و بلغزند و منافقین داخلی و خارجی با همکاری دشمنان و مستکبران و صهیونیست بین المللی دست به دست هم دادند برای فشار بر ملت غیور ایران و شکستن حرکت نورانی انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

آیت الله محامی افزود: به لطف خداوندی و نتیجه چهار دهه مقاومت ملت ایران معادلات ظاهری هم برعلیه ما نیست و ما دست پیش داریم قدرت انقلاب و جبهه مقاومت روز به روز افزون تر و امریکا، اسرائیل و کشورهای حامیان آنها روز به روز ضعف تر شدند.

وی گفت: ملت ایران در موقعیتی قرار گرفته که دچار مشکلات اقتصادی شد و راه برون رفت از این آسیب و مشکل، اختلاف نظری با جامعه شناسان و متخصصان فن داشته باشیم اما اینکه این آسیب را باید علاج بدانیم و هرچه دیر شود ضرر بیشتری را باید متحمل شویم و مسئولان بهترین راه و تدبیر را برای جوانب و حل مشکلات اقتصادی بگیرند و به گونه‌ای اجرا کنند که مشکلات دولت و گذر از این دوره کمتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری توصیه کردند همه دستگاه ها و مردم به دولت در کارهای اقتصادی بزرگ که کشور پیش رو دارد کمک کنند و برای گذر از این دوره سخت تلاش کنیم برای رسیدگی به همه اقشار، مردم، کارفرما در حد مقدور دولت و کشور در چارچوب قانون پیگیری این مطالبات باشیم و هوشیار عمل کنیم که دشمن از این مطالبه گری سو استفاده نکند و به دنبال ایجاد تفرقه و آشوب در کشور ما نباشند.


انتهای پیام/


کد مطلب: 60866

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcfvcdv.w6dxvagiiw.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir