شهردار زاهدان خبر داد:

نصب 40 المان نوروزی در شهرستان زاهدان/ مرکز استان پذیرای استقبال از مسافران نوروزی شد

25 اسفند 1394 ساعت 11:54

شهردار زاهدان از نصب 40 المان و نماد نوروزی برای استقبال از سال نو و مسافران و گردشگران در این شهرستان خبر داد.


به گزارش زاهدانه، چند سالی‌ست که نصب نمادهای نوروزی در میدان‌های اصلی شهر به سنتی نوروزی در شهرستان زاهدان تبدیل شده است.
قرآن، آئینه شمع دان، ماهی و سکه، سمنو، سیب و غیره در میدان‌های اصلی زاهدان همچون تقاطع بلوار معلم، خیابان آزادی، شهید مطهری، پارک لاله و غیره علاوه بر تغییر حال و هوای شهر باعث استقبال و جلب توجه مسافران و رهگذران نیز شده است.
از آنجایی که نمادهای شهری نقش بسیاری در زیباسازی شهر دارند از این رو سازمان رفاهی تفریحی شهرداری زاهدان نیز امسال با40 المان و نماد نوروزی به استقبال سال نو می رود.
در همین راستا شهردار زاهدان با اشاره به نصب المان ها در میادین اصلی شهر اظهار داشت: هر ساله در آستانه نوروز شهر زاهدان با نمادهایی حاوی سفره هفت سین و پیام های فرهنگی و هنری برگرفته از آداب و رسوم و سنن ایرانیان به ویژه سیستان و بلوچستان تزیین می شود.
سید مسلم سید الحسینی گفت: شهرداری زاهدان علاوه بر نصب المان های مختلف در آستانه نوروز، توجه به زیبایی های شهری و اهمیت دادن به جذابیت شهر در آستانه بهار و آغاز مسافرت های نوروزی را در اولویت کاری خود قرار داده است.
وی افزود: زیباسازی و پاکسازی سطح شهر، حذف آلودگی بصری، رنگ آمیزی جداول، لکه گیری آسفالت، تعویض سطل های زباله و نورپردازی مناطق مختلف شهر از دیگر برنامه هایی است که در حوزه فضای سبز در حال انجام است.
این مسئول مهمترین اولویت شهرداری زاهدان را فراهم کردن مقدمات نوروزی خوش و به یادماندنی برای شهروندان و مسافران در تعطیلات سال نو عنوان کرد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 49626

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcg339t.ak9yx4prra.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir