برای نخستین بار در کشور؛

فرماندهان و روسای ادارات آموزش و پرورش جنوب شرق به مناطق عملیاتی اعزام شدند/تجدید بیعت با آرمان شهدا ره آورد سفر راهیان نور

27 مهر 1395 ساعت 8:56

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از مدیران آموزش و پرورش و فرماندهان سپاه به عنوان سرمایه‌های نظام یاد کرد و گفت: تجدید بیعت با آرمان شهدا ره آورد سفر کاروان های راهیان نور به مناطق جنگی است.


به گزارش زاهدانه، شلمچه، فکه و فاو، حلبچه، شوش، طلائیه سرزمین هایی که روزگاری نه چندان در آن رزمندگان اسلام برای دفاع از دین، ناموس و وطن در مقابل عناد کفر سینه سپر کرده تا نام ایران اسلامی همیشه با عزت و سربلندی در جهان بدرخشد. رزمندگان و شهدایی که از جان خویش مایه گذاشتند تا امروز با آسایش و آرامش زندگی کنیم و امروز نیز هستند دلباختگانی که در قالب کاروان های راهیان نور راهی دیار معنوی شده تا با شهدا و آرمانهایشان بیعتی تازه کنند و جای خالی شهدا را با تکرار یاد و خاطراتشان پر کنند.

راهیان نور میزبان میلیون ها انسان شیفته و عاشق
با حضور فرماندهی معظم کل قوا در فروردین سال 78 در شلمچه به یکباره موج سنگین حرکت زائران راهیان نور به سوی مناطق عملیاتی سرازیر گشت و آن مناطق میزبان میلیون ها انسان شیفته و عاشق شد که این مهم سپاه پاسداران را بر آن داشت تا با تشکیل شورای سیاستگذاری کاروان‌های راهیان نور و کمیته های تخصصی آن، اقدام به هماهنگی همه جانبه در سطح سپاه و رده های خارج از سپاه کند تا با بهترین شیوه های مدیریتی، ساختار سازمانی و انسجام کامل این ماموریت فرهنگی را به نحو احسن اجرا کند.

راه اندازی این کاروان ها از آن جهت مهم است که چون دشمن توان قدرت و پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی را نداشته و در جنگ تحمیلی در مقابل ملت ایران شکست خورد برای عملی کردن نقشه های شوم خود، قصد تسخیر و تخریب ذهن و فکر جوانان این مرز و بوم را از طرق مختلفی نظیر اینترنت، فضای مجازی، ماهواره و غیره کرد لذا امروز آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اهداف مهم اعزام کاروان های راهیان نور است تا با یادآوری دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان و نوجوانان جایگاه خود را در نظام اسلامی بهتر شناخته و نسبت به گذشته در برابر تهاجم دشمنان انقلاب و اسلام قوی تر عمل کنند.
در این راستا باید گفت راهیان نور نامی است برای گروه بزرگی از کاروان‌های سیاحتی - مذهبی در ایران که به بازدید از مناطق جنگی بازمانده از جنگ ایران و عراق در غرب و جنوب غربی این کشور می‌پردازند. کاروان هایی که چند سالی است با هدف آشنا کردن نسل سوم و چهارم انقلاب با جنگ تحمیلی و رشادت های شهیدان این دفاع مقدس راه اندازی شد و هر سال جمع کثیری از مشتاقان را به این سرزمین مقدس فرا می خواند.


اعزام فرماندهان و روسای ادارات آموزش و پرورش به مناطق عملیاتی جنوب
برای نخستین بار در کشور از استان سیستان و بلوچستان رؤسای ادارات آموزش و پرورش و فرماندهان نواحی در قالب کاروان راهیان نور به مناطق جنگی جنوب اعزام شدند.
در این زمینه فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اعزام رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان و فرماندهان نواحی در قالب کاروان راهیان نور به مناطق جنگی جنوب اظهار داشت: امروز متولیان اعزام کاروان‌های راهیان‌نور سیستان و بلوچستان در سپاه و آموزش و پرورش، به اردوی راهیان‌نور اعزام می‌شوند و بدون‌شک برگزاری این اردو در زمینه افزایش کیفیت اردوهای راهیان‌نور بسیار موثر است.

تجدید بیعت با شهیدان در سرزمین های نور
سردار حسین معروفی در مراسم بدرقه از این کاروان هدف از اعزام افراد را تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا در قالب کاروان راهیان‌نور به مناطق جنگی جنوب کشور عنوان کرد.
وی گفت: اعضای ستاد راهیان‌نور استان در این اردو با همان اتوبوس و از همان مسیری که دانش‌آموزان به این سفر معنوی اعزام می‌شوند، تردد می‌کنند.
وی از همه افرادی که در این سفر حضور دارند، خواست تا با آگاهی و بصیرت کامل نسبت به درک عمیق موضوع جنگ تحمیلی و سختی‌های آن دوران بیندیشند و ره‌آورد شایسته ‌ای از این برنامه داشته باشند.
سردار معروفی مدیران آموزش و پرورش و فرماندهان سپاه را از سرمایه‌های نظام عنوان کرد و افزود: مناطق عملیاتی دفاع‌مقدس برای رزمندگان سبب تجدید خاطره می‌شود و برای دیگران نیز اثرات تربیتی فراوانی در بر دارد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 52406

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcg3t9n.ak9xz4prra.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir