در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان مطرح شد؛

مقاومت؛ درس بزرگ عاشوراست/ امام حسین(ع) کانون وحدت است

15 شهريور 1398 ساعت 13:56

امام جمعه زاهدان گفت: درس بزرگ عاشورا همین مقاومت است زیرا امام حسین(ع) با همان نفرات کم از سپاه چندین هزار نفری دشمن نهراسید و ما نیز نباید از کمی نفرات و کمبود امکاناتمان هراسی در دل داشته باشیم و از مستکبران غربی نهراسیده و در مقابلشان با قدرت بایستیم.


به گزارش زاهدنیوز ؛ حجت الاسلام مصطفی محامی در خطبه های امروز نماز جمعه زاهدان با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و اشاره به فرهنگ قیم عاشورا بیان کرد: گسترش فرهنگ عاشورا نیاز هرروز جامعه اسلامی است و درواقع باید از کسانی که در این راه قدم برمیدارند تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: باید هرروز از امام حسین(ع) درس بگیریم، زیرا ایشان با قیامشان به تمام ملت ها و انسانهای آزاده جهان درس مقامت دادند و ما نیز باید در برابر زورگویی های دشمنان مقاومت کنیم.

وی افزود: در واقع درس بزرگ عاشورا همین مقاومت است زیرا امام حسین(ع) با همان نفرات کم از سپاه چندین هزار نفری دشمن نهراسید و ما نیز نباید از کمی نفرات و کمبود امکاناتمان هراسی در دل داشته باشیم و از مستکبران غربی نهراسیده و در مقابلشان با قدرت بایستیم.

حجت الاسلام محامی تصریح کرد: امروز نیز با خروج امریکایی ها از برجام باید دولت مردان ما در برابر زورگویی های سران امریکایی ایستاده و سران دولت و نظام جمهوری اسلامی باید در مقام عمل پاسخ قاطع و صریح به اینگونه اقدامات پلید بدهند و نتیجه رشد تحقیقات هسته ای جوانان این مرز و بوم را گسترش دهند.

وی خاطرنشان کرد: درس دیگری که از نهضت عاشورا باید بگیریم دفاع از مظلومان و ایستادن در برابر مستکبران است و مسلمانان در جای جای این کره ی خاکی که مسلمانان حضور دارند و مورد ظلم واقع می شوند باید از سرنوشت یکدیگر دفاع کنند مانند مسئله فلسطین که یک شاخص است و مصیبت و مسئله اول جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام محامی درپایان با اشاره به گسترش وحدت اسلامی بین مسلمین بیان کرد: تاکید همه مسلمانان دنیا بر وحدت امت اسلامی و پرهیز از گرفتار شدن و اختلاف بین شیعه و سنی است زیرا امام حسین(ع) کانون وحدت است و نقشه دشمن انشقاق بین شیعه و سنی و فاصله انداختن بین آنهااست.

انتهای پیام/


کد مطلب: 57366

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcg3w9n.ak9u34prra.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir