یک روز در میان مردم؛

نماینده ایده آل از دیدگاه مردم زاهدان/ شما چه انتظاری از نمایندگان مجلس دارید؟

26 بهمن 1394 ساعت 11:54

جمعی از شهروندان زاهدانی نظر خود را نسبت به داشتن نماینده ایده آل عنوان کرده و اظهار داشتند: نماینده ای که بعنوان وکیل مردم به مجلس ورود پیدا می کند برای کسب آرا قول ندهد بلکه پیرو ولایت فقیه باشد و به وعده وعیدهایش عمل کند.


به گزارش زاهدانه، این روزها با نزدیک شدن به فضای برگزاری انتخابات مجلس، بازار داغ تبلیغات هم رونق بسزایی گرفته بگونه ای که هر کدام از کاندیداها سعی دارند در کنار مشارکت مردمی، حداکثر رای مثبت را از آن خود کنند.
در این میان پای صحبت مردم که می نشینیم گاهی چیزهایی بیان می شود که شاید اصلا ارتباطی به مجلس و حوزه نمایندگی نداشته باشد از مطالبه تقاضای وام تا تامین جهیزیه، پرداخت هزینه درمان و غیره. از اینرو شاید کمتر کسی به وظیفه اصلی و قانونی یک نماینده دقت داشته باشد و گاهی خود کاندیداها نیز برای اینکه نظر بیشتری را به سمت خود جذب کنند ترفندهای تبلیغاتی ای را به کار برند که با وظیفه های ذاتی نمایندگان فاصله زیادی دارد.
به همین مناسبت هر چه به اسفند 94 نزدیک می شویم فعالیت های بیشتری از کاندیداهای احتمالی در شهرها می بینیم؛ اما همین موضوع بهانه ای شد که در بین مردم حضور یافته و خواستار اعلام نظر آنها و انتظاراتشان از نماینده مجلس باشیم و بدانیم که خواسته واقعی مردم این دیار از نماینده شهرشان چیست؟
یکی از فعالین فرهنگی شهر زاهدان در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه در خصوص انتظاراتی که از نمایندگان مجلس دارد، گفت: اولین خواسته من از نماینده ای که قرار است در یک مرکز تصمیم گیری مهم ورود پیدا کند این است که گوش به حرف ولایت فقیه باشد و نگاهش به سمت فرمایشات مقام معظم رهبری و سخنان ایشان باشد تا خط مشی را از ایشان بگیرد.
وی افزود: یک نماینده باید برای خدا به خلق خدا کمک کند و به وعده هایی که می دهد جامع عمل بپوشاند.
یک کارشناس ارشد حقوقی در خصوص نماینده ایده آل به خبرنگار ما گفت: ایجاد اشتغال برای جوانان در سیستان و بلوچستان حرف اول را می زند چرا که هم مرز بودن با دو کشور افغانستان و پاکستان با عث شده تا افراد بعلت بیکاری روی به شغل های کاذب بیاورندو از این طریق امرار معاش کنند.
اسما دهمرده از نماینده ای که به عنوان وکیل مردم به مجلس ورود پیدا می کند خواست تا فقط برای کسب آرا به مردم قول ندهد بلکه به وعده وعیدهایی که می دهد نیز واقعا عمل کند.
یکی از اصحاب رسانه نیز تنها خواسته اش از نمایندگان مجلس عمل کردن به وعده هایی است که می دهند.
میلاد. م نیز به خبرنگار زاهدانه گفت: یک نماینده باید در چارچوب قانون پیگیرمطالبات مردم باشد نه اینکه از طیف یا جریان سیاسی دفاع کند و معنویات مردم را فدای خواسته های آنان کند.
وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس به فکر ایجاد اشتغالزایی برای جوانان سیستان و بلوچستان باشند، ادامه داد: یک نماینده با شناسنامه به انتخابات وارد می شود با شناسنامه هم در مجلس بماند.
ک. جهانزاده نیز به خبرنگار ما گفت: نماینده باید پیرو خط امام و رهبری باشد و در عمل نیز از فرمایشات ولایت فقیه پیروی کند؛ چرا که برخی افراد شعار ولایت مداری می دهند اما در واقع کاملا عکس خط امام و رهبری عمل می کنند.
وی بیان داشت: انتظار من این است که نماینده شهر نگاه شخصی به مسائل نداشته باشد و به فکر اشتغال برای جوانان استان باشد.
و اما خواسته یک خبرنگار از نماینده اش این بود که پایبند به قول هایی که می دهد باشد، غبار ناامنی را از سیستان و بلوچستان بردارد و چهره ای واقعی از استان نشان دهد.
حمیده پیران گفت: رفع محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال برای جوانترین استان کشور اولویت بسیار مهمی است که نیاز به تلاشی مضاعف دارد.
وی بیان داشت: نمایندگان بعنوان وکیل مردم به مجلس ورود پیدا می کنند لذا اگر یک نماینده چنین توانی در خود نمی بیند نباید اجازه ورود به چنین مرکزی داشته باشد و چهار سال با آینده یک ملت بازی کند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 49356

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcg3w9t.ak9yn4prra.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir