معاون اقتصادی رئیس جمهور مطرح کرد:

پراکندگی سکونتی از عمده مشکلات بافت‌های نا کارآمد در حوزه شهری زاهدان و چابهار

4 تير 1398 ساعت 8:52

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: با توجه به نظرکارشناسان، پراکندگی سکونتی یکی از عمده مشکلات بافت‌های نا کارآمد در حوزه شهری زاهدان و چابهار است.


به گزارش زاهدنیوز، محمد نهاوندیان شب گذشته در کارگروه ستاد بازآفرینی شهری و بافت های فرسوده سیستان و بلوچستان که درمحل استانداری برگزار شد، افزود: در حال حاضر و براساس نظر کارشناسان و بررسی های صورت گرفته، عدم توسعه یافتگی، خشکسالی و پراکندگی سکونتی از عمده مشکلات بافت‌های نا کارآمد در حوزه شهری زاهدان و چابهار که دارای حاشیه نشینی در این استان پهناور می باشند، به شمار می آید.

وی بر رفع مشکلات و معضلات موجود در شهرهای کشور تاکید و ادامه داد: همه دستگاه های محلی، استانی و کشوری باید برای رفع مشکلات و اجرای باز آفرینی شهری کمک کنند، اگر در سنوات اخیر تمام دستگاه ها در این دو بخش پای کار می بودند، درحال حاضر شاهد وجود این گونه مشکلاتی از جمله حاشیه نشینی در سطح شهرها نبودیم.

وی ضمن توصیه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی بر سرعت بخشیدن در اجرای طرح بازآفرینی و توجه به مواردی از جمله توان بخش خصوصی، حوزه مالی توسعه گرا بودن طرح ها در سیستان و بلوچستان، گفت: اجرای طرح خوب نیازمند وجود توجیه منطقی برای اجرا و توجیه اقتصادی است.

وی اظهار کرد: در حوزه بازآفرینی شهری و بافت های فرسوده در سطح کشور تاکنون طرحی مورد تصویب و تائید قرار نگرفته است.

اختصاص 500 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای ساماندهی حاشیه نشینی در زاهدان
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این جلسه گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، دولت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای کمک به ساماندهی حاشیه نشینی در زاهدان اختصاص داده است.

محمدجواد حق شناس با اشاره به این مطلب که در قالب این اعتبار به ازای هر واحد ۵۰ میلیون تومان اختصاص داده شده، خاطر نشان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان برای ۱۰ هزار واحد به هر واحد ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای تأسیسات زیربنایی، روبنایی و کارهای عمومی مناطق حاشیه‌ای در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 57276

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcg3x9n.ak9uu4prra.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir