سردار نقدی در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی عنوان کرد

اقتصاد مقاومتی یعنی اشتغال در کشور بدون اتکا به بودجه دولت

7 آذر 1395 ساعت 9:44

سردار نقدی گفت: آمریکایی ها می‎خواهند با دخالت در کار اقتصادی ایران، کشور ما زیر یوغ منافع خود بکشانند؛ آیا این صحیح است؟ ما می‎خواهیم به اقتصاد صنعتی پیشرفته برسیم نه اینکه اقتصاد شیخ نشینی داشته باشیم.


به گزارش زاهدانه، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی بیان کرد: با توجه به اینکه در سال‎های اول جنگ، بسیجیان در جبهه‎های حق علیه باطل آمدند ولی کسی آنها را باور نکرد و به آنها اسلحه و امکانات ندادند ولی نهاد سپاه با ویژگی برقراری ارتباط مردمی توانست ظرفیت بسیج را بشناسد و با پشتیبانی آنها پیروزهای عظیمی را رقم بزند.

وی ادامه داد: بسیج در عرصه اقتصادی هم از همان لحظه صدور فرمان ولایت تلاش کرد که با داشتن امکانات محدودی که در اختیار دارد، خط شکن عرصه اقتصادی باشد و با توجه به داشتن تفکر ارزش‎های اسلامی و روی پای خود ایستادن و تسلیم ظلم نشدن در عرصه میدان آمد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با توجه به اینکه ما فقط نباید سربار باشیم بلکه تولید کننده نیز در همه عرصه ها باشیم گفت: برادری در پشت بام خانه خود با نگهداشتن مرغ‎های بومی و با تهیه ضایعات از تره‎بار، اقدام به تولید گوشت بومی می‎کند، ما باید امکانات خود را به فعلیت درآوریم تا بتوانیم قدم‎های مثبتی در تولید کار اقتصادی داشته باشیم.

سردار نقدی تصریح کرد: تفکر بسیجی برای پیشرفت اقتصاد و رفاه معیشت مردم است نه تسلیم اجانب شدن، برخی با داشتن تفکر غلط فکر می‎کنند با تعامل داشتن با کشورهای غرب می‎توانند اقتصاد کشورشان را شکوفا کنند، درصورتی که کشورهایی مانند عربستان با آنکه صادر کننده نفت و قطر بزرگ‎ترین تولید کننده گاز دنیاهستند، اگر ساعتی متخصصین غرب در کنار آنها نباشند و آنها را به حال خود رها کنند پرونده کاری آنها به سرعت می‎خوابد.

وی تاکید کرد: امریکایی ها می‎خواهند با دخالت در کار اقتصادی ایران، کشور ما زیر یوغ منافع خود بکشانند؛ تعامل با غرب یعنی همین، آیا این صحیح است؟ ما می‎خواهیم به اقتصاد صنعتی پیشرفته برسیم نه اینکه اقتصاد شیخ نشینی داشته باشیم درحالی که تعامل با غرب همین است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی اشتغال در کشور بدون اتکا به بودجه دولت و ایجاد کردن امید در دل مردم است.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه دشمنانی که ما در مقابل خود داریم نمی‎توانند کاری را از پیش ببرند، تصریح کرد: اقتصاد امریکا اکنون رو به زوال است و کسانی که جلوی امریکا دست دراز می‎کنند مطمئنا ضرر می‎کنند چون امریکا خود از پس مشکلات و رکود اقتصادی مواجه در کشور خود برنمی‎آید.

وی در ادامه این مطلب توضیح داد: پس از شکست امپراطوری شوروی؛ امریکا تصمیم گرفت برای کاهش هزینه‎های تولید خود، تولید را از امریکا خارج کرده و در کشورهای دیگر تولید ارزان و محصولی با قیمت تمام شده پایین را به دنیا با اسم امریکا عرضه کند، اما این کار قسمت دومی نیز داشت که امریکا در قسمت طرح دوم خود نتوانست سیاست‎های کشورهای جهان را با خود همراه کند و این به برکت انقلاب اسلامی و روحیه استکبار ستیزی که در ایران به وجود آمده بود است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: اینها که می‎گویند با مذاکره و بستن قراردادها و معاهده‎های جدید مشکلات ما حل می‎شود اشتباه می‎کنند و این تنها یک خیال خام است؛ هیچ اقتصادی شکوفا نمی‎شود مگر با کار و تلاش زیاد.

سردار نقدی گفت: رهبری معظم انقلاب در فرمایشات خود بارها خطاب به دولتمردان، دانشگاهیان و فعالان اقتصادی عنوان کردند که راه‎حل پیشبرد اهداف اقتصادی؛ صنایع کوچک علی الخصوص صنایع کوچک روستایی است و ما بارها سخنرانی‎های رهبری معظم انقلاب را گوش دادیم و دیدیم که استفاده از صنایع کوچک مطالبه رهبری است.

وی تاکید کرد: بسیجی بن‎بست ندارد؛ این را هم قرآن بیان کرده کسی که ایمان دارد راه و دری برای او بسته نمی‎ماند پس بسیجیان باید بدانند راه برای آنها باز شده و در این مسیر با توکل به خدا و توجه به منویات رهبری به مسیر خود ادامه دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ما در بعضی از شهرها شاهد محصولاتی هستیم که نمانام " برند " هستند، مانند سوهان قم، گلاب قمصر، انگور تاکستان و.. ادامه داد: ما قبلا شاهد کارخانجات بزرگ در عرصه تولید مواد خوراکی در کشور بودیم که کشاورزان برای ارسال محصولات خود به این کارخانجات با مشکلات عدیده‎ای روبرو بودند که برای حل این مشکل و راه‎حل آن، بسیج تصمیم به طراحی صنایع تولیدی تبدیلی گرفت، به طور مثال شهر ممغان به قطب تولید نخودچی در کشور تبدیل شده؛ این شهر یک بیکار هم ندارد چراکه فرآیندهای صحیح تولید و صنایع کوچک در آن قوت گرفته است، تولید در این شهر ارزان شده به این دلیل که فعالان و کارآفرینان در این شهر به موجب نسبت فامیلی کمک‎هایی از قبیل قرض دستگاه‎ها و ابزارآلات صنعتی، قرض مواد اولیه تولید و محصول به یکدیگر می‎دهند.

سردار نقدی در ادامه این مطلب گفت: هم اکنون 11هزار واحد تولیدی با توجه به گزارش سردار غلامی رسما افتتاح شده و کارگاه‎ها در عرصه تولید فعالیت می‎کنند و اشتغال‎زایی قابل توجهی به وجود آمده است.

وی عنوان کرد: نظر من در سال‎های آینده؛ اشتغال‎زایی با ظرفیت چندصد هزار نفری در صنایع تبدیلی است و ما برای حل مشکلات و موانع تولید بر این صنایع باید با دستگاه‎های دولتی، بهداشت و دیگر سازمان‎ها و نهادها همکاری و هماهنگی را ایجاد کنیم تا بتوانیم این طرح را پشتیبانی کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: این صنایع؛ حمایت، آموزش، تبلیغ و پشتیبانی می‎خواهند؛ در عرصه تبلیغ ما با رسانه‎ها صحبت کردیم تا در خصوص تولید این محصولات همکاری‎های لازم را داشته باشیم، همت فروش و بازاریابی این محصولات هم با اصناف همان شهرهاست، به لطف خدا صنایع تبدیلی کوچک یک اتفاق بزرگ در اشتغال کشور را رقم می‎زند و تمامی محصولاتی که در این صنایع تهیه و تولید می‎شوند به پول و ارز تبدیل می‎گردد، هر شهری نیز باید یک عنوان با محصول اختصاصی خود را داشته باشد تا بتواند نمانام خود را جا بیندازند؛ این خود باعث بازاریابی و فروش همان محصول می‎شود.

سردار نقدی با ابراز اینکه هیچ چیز خوشایندتر از گوش دادن به صحبت‎های شما مردان میدان و شیرزنان عرصه تولید نیست خاطرنشان کرد: شما به سنگ اندازی‎های برخی افراد توجه نکنید و نیت کنید که در این راه فرمان رهبری را اجرا و چشم امریکا را کور کنید، قدم‎های محکم‎تری بردارید تا آنانی که شما را در عرصه اقتصاد مقاومتی همان‎طور که در عرصه جنگ قبول نداشتند، قبول کنند، البته این گونه فعالیت‎ها تنها عرصه‎های فعالیت بسیج نیستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درخاتمه بیان کرد: خدا این بسیجیان را که با غیرت به میدان آمده‎اند و موانع و مشکلات را تحمل کرده‎اند حفظ کند و به کار و رزق و روزی و اشتغال آنها برکت عطا بفرماید.


منبع:بسیج نیوز


کد مطلب: 52811

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcgq79n.ak9xq4prra.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir