در نشست خبری با اصحاب رسانه؛

برنامه های روز قلم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اعلام شد/ برگزاری پنجمین سوگواره عکس عاشورایی در زاهدان

13 تير 1401 ساعت 12:17

حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برنامه های "روز قلم" در استان را تشریح کرد.


به گزارش زاهدنیوز، حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ساعتی قبل در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل ارشاد زاهدان برگزار شد، بیان کرد: 14 تیرماه به مناسبت روز قلم برنامه های اداره کل ارشاد با همکاری مجموعه سازمان های فرهنگی، برگزاری نمایشگاه از مولفین استان که در کتابخانه ملی و اسناد و نشست ویژه انجمن شعر و ادب استان با رویکرد پاسداشت هفته قلم در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد برگزار خواهد شد.

وی افزود: در مرکز اسناد ملی از کتاب شعر استاد هنرمند مختار حقیقت با نام رنگ نیلوفر رونمایی و نقد و بررسی خواهد شد و مراسم بزرگداشت روز قلم 14 تیرماه در تالار اشراق از 2 نویسنده بزرگ استان و ارزشمند که مرحوم شدند، از خانواده ایشان تجلیل خواهیم کرد.

مسگرانی تصریح کرد: در فرهنگ بومی از نویسندگانی که بیشترین آثار دارند تجلیل و در حوزه دفاع مقدس از پرکار ترین نویسنده که آثارش طی 2 سال چاپ شده و در حوزه دین، کودک و نوجوان آثاری تولید کرده تقدیر و تشکر خواهد شد.

مدیر کل ارشاد افزود: پنج نفر از عکاسان سیستان و بلوچستان در کنار ۱۰ عکاس ملی عکس ها را به تصویر خواهند کشید.

وی گفت: جشن های قربان تا غدیر و برنامه های ویژه جامعه فرهنگی و عموم مردم استان و در حاشیه شهر زاهدان پنج برنامه جشن با موضوع اعیاد قربان تا غدیر با همکاری انجمن ها و دفاتر تسهیل گری با رویکرد ارائه برنامه های شاد و تقویت برنامه مطالعه و اشنایی با منابع غدیر و در شهرستان ها جشن غدیر شب شعر، اجرای برنامه های موسیقی، تئاتر و طنز برگزار خواهد شد.

مسگرانی خاطر نشان کرد: سنت ها و آیین های عزاداری، جلوه های عزاداری در میان اقوام و مذاهب، جلوه های محرم در زندگی امروزی شهری، مراسم تعزیه و شبیه خوانی، شیرخوارگان حسینی، کودک و محرم، فرهنگ عفاف و حجاب، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، مسجد و محرم، نماز ظهر عاشورا و شام غریبان از جمله موضوعات سوگواره ملی عکس عاشورایی است.


وی با اشاره به جشن های قربان تا غدیر افزود: به مناسبت این ایام در حاشیه شهر زاهدان پنج جشن با موضوع اعیاد قربان تا غدیر با همکاری دفاتر تسهیل گری، ارائه برنامه های شاد و تقویت رویکرد مطالعه و آشنایی با غدیر، شب شعر غدیر، اجرای موسیقی، تئاتر و غیره برگزار می شود.

مسگرانی در پایان گفت: به مناسبت ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب نیز از کسانی که در این زمینه اقدامات خوبی در ترویج فرهنگ و عفاف انجام داده اند در مراسمی تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 61064

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcgtz93.ak9q34prra.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir