زنان اسلحه به دست در میدانند تا سیاستمداران بازی سیاسی کنند!

6 تير 1400 ساعت 15:26

در همین نزدیکی کشور همسایه مان در آستانه نزاع و جنگی جدی قرار دارد.


به گزارش زاهدنیوز،در همین نزدیکی کشور همسایه مان در آستانه نزاع و جنگی جدی قرار دارد، برخی منابع از تسخیر  ۸۰٪ از خاک افغانستان به دست طالبان خبر میدهند.

بسیاری از مردم این کشور هم مسلح شده اند و نقش مردم شمالی آن در این تسلیح جمعی پر رنگ تر است و خطر  رفته رفته به کابل یعنی پایتخت این کشور نیز نزدیکتر از هر لحظه می‌شود.

گروه طالبان مدعی تصرف ۸۰ ولایت از مجموع ۴۲۰ ولایت افغانستان شده اند و مراکز برخی از ولایات را در محاصره قرار دارد و کار دولت در مدیریت این بحران سخت شده است.

اما آنچه مسلم است هیچ کس به طور قطع نمی تواند بگوید در این کش و قوس درگیری چند درصد از خاک مهمترین مراکز بازرگانی عصر باستان در دست نیروهای طالبان بوده و چند درصد آن در کنترل دولت مرکزی است که این روزها سیاستمدارانش درگیر بازی هاي سياسي هستند و مردمانش در میدان؛ اما شواهد حاکی از آن است که اوضاع در افغانستان بحرانیست.

شبکه های اجتماعی پر است از تصاویر زنانی  که اسلحه به دست گرفته اند تا در مقابل شورشیان بجنگند، این تمام ماجرا نیست چرا که یک فرمانده در شمال شرق کابل از رساندن اسلحه  به مردم برای مقابله با طالبان و حتی دولت مرکزی خبر داده است موضوعی که به دلیل تنوع قومی و مذهبی در افعانستان در سنوات گذشته جنگ های داخلی را تشدید کرده است همین اقدام واکنش طالبان را نیز دربر داشته و از مردم خواسته اند به خاطر منافع و مصونیت "چند تفنگ سالار" افغانستان را به سمت جنگ داخلی نبرند.  

افغانی ها معتقدند دولت، قادر به کنترل اوضاع نیست چرا که سیاستمداران افغان سرگرم بازی های سیاسی شده و توجهی به از دست رفتن بخش های اعظمی از افغانستان ندارند.

نویسنده: محمد مقدم


کد مطلب: 59977

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcguy9n.ak9yu4prra.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir