کلنگ‌زنی پالایشگاه نفت فوق سنگین در چابهار

9 اسفند 1392 ساعت 23:49

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از کلنگ‌زنی پالایشگاه نفت فوق سنگین در چابهار خبر داد.


به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار، حامد علی مبارکی اظهار داشت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته در نشست قبلی به حول و قوه الهی روز شنبه دهم اسفندماه همزمان با شروع تحول در طبیعت، تحول بزرگی در این منطقه با کلنگ احداث پالایشگاه نفت فوق سنگین آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: این پالایشگاه در فاز اول در زمینی به مساحت 31 هکتار در شمال شرقی پیکره هفتم منطقه و با زمانبندی 15 ماهه اجرایی خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه در فاز اول 170 میلیون دلار و در فاز دوم آن با سرمایه گذاری 330 میلیون دلار خواهد بود که فاز اول قابلیت اشتغالزایی 250 نفر بطور مستقیم و 1200 نفر بطور غیر مستقیم و همچنین در فاز دوم 750 نفر مستقیم و 2 هزار نفر غیرمستقیم را داراست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه و اتصال به اقیانوس از حضور تجار و بازرگانان و سرمایه گذاران هیات چینی خبر داد و گفت: به دلیل شرایط خاص چابهار هیئت سرمایه گذار چینی علاقه‌مند به سرمایه گذاری مشترک و استفاده از مزیت‌های منطقه آزاد چابهار نیز ضمن این سفر به بررسی چگونگی راه‌های همکاری خواهند پرداخت.

مبارکی اذعان داشت: با توجه به تاکید دولت تدبیر و امید در زمینه ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری هدف والای این پروژه و سرمایه‌گذاری‌های بعدی آن عمران و آبادانی منطقه است.

مدیرعامل سازمان با تاکید به قدمت مراودات تجاری بین دو کشور از آمادگی منطقه آزاد چابهار در استقبال از سرمایه گذاری در دیگر صنایع در این منطقه خبر داد و افزود: منطقه آزاد چابهار سرزمین فرصت‌های طلایی سرمایه‌گذاری است و ما ضمن استقبال از طرح‌هایی که عمران منطقه را به همراه دارد از دیگر کشورها نیز برای استفاده از این فرصت‌ها دعوت می‌کنیم.

وی ادامه داد: شرکت پتروچین پارس شرکتی ایرانی – چینی است که 51 درصد سهام ایرانی و 49 درصد چینی است و درصدد احداث پالایشگاه در منطقه آزاد چابهار است و این پالایشگاه ظرفیت تولید 40 هزار بشکه در روز را داراست و قابلیت صادرات به چین و کشورهای افغانستان و پاکستان را نیز دارد.

مبارکی در پایان ابراز امیدواری کرد: انجام این پروژه آثار خیر و برکت را برای مردم این منطقه و استان به همراه دارد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 30987

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcguy9w.ak9z74prra.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir