صرفا جهت اطلاع شهروندان؛

رب گوجه فرنگی با طعم مارمولک/هیس؛ خواب دستگاه های نظارتی را به هم نزنید!

12 مهر 1394 ساعت 15:37

عدم نظارت کافی بر مواد غذایی مصرفی مردم سبب شده تا این روز ها موش و عقرب هم در سبد غذایی مردم جایی برای خود باز کنند.


به گزارش زاهدانه به نقل از عصر هامون، این روزها دیگر کار از شایعات گذشته و فضای مجازی پر شده است از نان ها و کیک هایی با طعم مارمولک، موش ، عقرب و سوسک تا اینکه یک رب گوچه فرنگی هم از غافله عقب نماند و رب هایی با طعم مارمولک به مشتریان عرضه کرد؛ با این وجود در این آشفته بازار مواد غذایی دستگاه های نظارتی مدت هاست چشم ها را بسته و به خواب عمیقی فرو رفته اند. با وجود انتشار اخبار اینچنینی در رسانه ها هیچ خبری از پلمپ این کارخانه ها اعلام نشده و همچنان با تمام قدرت به تولید موش و ... مبادرت می ورزند.
وجود حشرات در محصولات غذایی نظارت بیشتر دستگاه های نظارتی را می طلبد چرا که با بازگشایی مدارس مصرف برخی اقلام افزایش یافته و این موضوع سبب نگرانی بسیاری از خانواده ها شده است.
تصاویر زیر نمونه ای از وجود مواد غذایی با طعم حشرات در کشور هستند.

مشاهده سوسک در کیک سیمرغ در زاهدان
نان سنگگ با طعم مارمولک در زاهدان

نان سنگک با طعم سوسک

نان سنگگ با طعم سوسک در کیش

کیک نیکان با طعم عقرب
 


نظارت بر مواد غذایی کم شده است
در تماسی که خبرنگار بهداشت و سلامت عصر هامون با حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی داشت، وی ضمن ابراز بی اطلاعی از اخبار منتشر شده در سایت ها گفت: متاسفانه کمبود نیروی انسانی در واحد های بهداشتی سبب شده تا نظارت روی مواد غذایی کم شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه دولت مجوز برای استخدام نیرو نمی دهد، افزود: تعداد مسئولین و پرسنل وزارت بهداشت و درمان و غذا و دارو همان تعداد قبل از انقلاب است و با توجه به گستردگی و افزایش جمعیت در کشور بر تعداد این پرسنل اضافه نشده است.
 
مردم در صورت مشاهده حشرات به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند
شهریاری تصریح کرد: قطعا وزارت بهداشت و درمان در خصوص سلامت مواد غذایی وظیفه پیگیری دارد و در صورت محرز شدن متخلفین به دادگاه ارجاء و پرونده شان تعلیق و یا کارخانه تعطیل می شود.
وی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده چنین مواردی سریعا موضوع را به سازمان غذا و دارو شهرستان خود گزارش تا کمیسیون بهداشت در این خصوص از مسئولین وزارت بهداشت و درمان پیگیری نماید.

 

انتهای پیام/


کد مطلب: 47619

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcgy39t.ak9uq4prra.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir