سردار نقدی در نشست فرماندهان بسیج دانشجویی مطرح کرد؛

تمام تلاش‌ دشمن تغییر باورهای مردم است/ ایستادگی در مقابل جنگ نرم وظیفه بسیج

23 مهر 1394 ساعت 13:56

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تمام تلاش‌های دشمن در جنگ نرم تغییر باورهای مردم است و وظیفه بسیج این است که در مقابل این جنگ نرم ایستادگی کند.


به گزارش زاهدانه به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست فرماندهان نواحی دانشجویی سراسر کشور که در سالن اجتماعات لانه جاسوسی برگزار شد، با تاکید بر نقش و اهمیت بسیج دانشجویی، تصریح کرد: از بسیج دانشجویی انتظار است پویایی و تحرک خود را حفظ کند و مهم ترین مشخصه بسیج دانشجویی حرکت درون جوش است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، پر کردن فضای دانشگاه از تفکر انقلابی را مهمترین وظیفه بسیج دانشجویی دانست و تاکید کرد: در رأس تفکر انقلابی؛ ظلم ستیزی و استکبارستیزی، اخلاق، عدالتخواهی، عشق و مهر به ولایت و کادر سازی برای انقلاب است که باید به آن اهتمام داشت.

وی افزود: در بسیج دانشجویی باید فضایی آماده شود که آحاد بسیجیان داوطلبانه با عشق و میل باطنی در جریان کادر سازی برای انقلاب قرار گیرند و از خودشان کادر طراز انقلاب اسلامی بسازند. همت، تفکر و برنامه ریزی ما باید بر این باشد.

نقدی با بیان اینکه برای ایجاد یک نیروی درون جوش جهادی باید روی روش‌ها دقت کرد، ادامه داد: باید فکر کنیم چه عملی داشته باشیم که این اتفاقات بیافتد. سیستم های ما امروز درگیر بروکراسی اداری و وابسته به بودجه و تجهیزات هستند. این خصوصیت یک نیروی درون جوش و جهادی نیست.

وی خاطر نشان کرد: یک نیروی جهادی و درون جوش این مسائل را دور میزند و با کمترین بودجه به راه خودش ادامه می دهد باید به این جهت حرکت کنیم، باید به این فکر کنیم چگونه می شود میزان وابستگی به اعتباراتمان را کم کنیم. مدل های کاری چطور به اینجا می رسند. نباید بسیج را به سمت استفاده از امکانات و وابستگی به بودجه های دولتی سوق داد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج به ویژگی یک نیروی درون جوش اشاره کرد و گفت: درآنجا که نیاز است کار رزمی انجام شود و لازم است سلاح و فشنگ و خودرو و بنزین و ... تامین شود ممکن است به امکانات و اعتباراتی نیاز باشد اما در بسیج دانشجویی چنین نیست. حتی در مسائل رزمی هم مانند دوران دفاع مقدس می توان عمل کرد. در دوران جنگ هم لباس و خوراک رزمندگان را خود مردم تامین می کردند. این خصوصیت یک نیروی درون جوش است.

وی به لزوم ابتکار عمل و انعطاف در برنامه ریزی و اجرا تاکید کرد و اظهار داشت: هنر این است که بین خلاقیت و برنامه سازماندهی شده بتوانیم یک رابطه برقرار کنیم نه اینکه روشی سخت و بدون انعطاف را قرار دهیم و همه اقشار را موظف کنیم که بر اساس آن عمل کنند. هر قشری متناسب با ملاحظات خودش برنامه هایش را تنظیم و منعطف عمل کند.

نقدی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسش فرماندهان واحدهای بسیج دانشجویی گفت: تمام تلاش های دشمن در جنگ نرم تغییر باورهای مردم است و وظیفه بسیج این است که در مقابل این جنگ نرم ایستادگی کند و در حفظ باورهای انقلابی مردم تلاش کند.

وی با بیان اینکه دشمن برای تغییر باورها نیازمند معبرهایی است تا از آن طریق بتواند در ملت ایران نفوذ کند اظهار داشت: یکی از این معابر که با کمک رسانه ها و مزدوران خود باز کرده این است که به مردم بقبولاند که زندگی آرام بی دغدغه و سعادتمندی و رفاه درگرو انتخاب سبک زندگی غربی است.

نقدی در پایان افزود: معبر دیگری که دشمن تلاش دارد در افکار عمومی مردم ایران ایجاد کند این است که بهبود معیشت و رشد و شکوفایی اقتصاد منوط به داشتن روابط دوستانه با غرب است و این بسیار خطرناک است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 47709

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcgyu9t.ak9uz4prra.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir