مدیر کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک سیستان وبلوچستان؛

قانون باید پیمانکاران را به آزمایش مصالح ساختمان های درحال ساخت ملزم کند/ارائه خدمات آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در 40 نقطه از استان

5 دی 1398 ساعت 15:17

مدیر کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک سیستان وبلوچستان گفت: قانون باید پیمانکاران را به اجرای کامل استانداردها، ایمنی و آزمایش مصالح ساختمانی ملزم کند.


به گزارش زاهدنیوز ؛ عبدالغفور تمندانی در نشست خبری به مناسبت پنجم دیماه و روز ایمنی در برابر زلزله بیان کرد: متاسفانه کشور ما بر روی کمربند زلزله ای است و به ناچار هر جند سال زلزله های بزرگی را شاهدیم و ما در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان به دنبال اجرای راهکارهایی هستیم تا از صدمات این بلایای طبیعی را کمتر کنیم و به صفر برسانیم.

مدیر کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک سیستان وبلوچستان افزود :آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وابسته به اداره راه و شهرسازی است و بیش از 60 سال قدمت دارد و بیشتر ابر پروژه های کشور و استان را انجام داده و خدمات کیفی ارائه می دهد.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که این شرکت انجام می دهد نظارت بر ساخت صحیح و ایمن ساختمان ها و پروژه های در حال احداث و ایمن سازی ساختمانها و پروژه های احداث شده است که البته بیشتر فعالیت ما بر روی پروژه های درحال ساخت است.

تمندانی با اشاره به اینکه درماه بیش از 10هزار آزمایش در این آزمایشگاه انجام می شود، تصریح کرد: ما به این شعار معتقدیم که زلزله وحشتناک نیست بلکه ساخت و ساز غیرمجاز وحشتناک است و به همین منظور از تمامی پیمانکاران و مدیران ادارات می خواهیم تا برای حفظ جان و مال خود و بیت المال، آزمایشات سنجش سازه و تمامی آزمایشات مخصوص ساختمان را قبل از احداث آن انجام دهند تا شاهد مشکلات و خطرات بعدی نباشیم.

وی با اشاره به اینکه این شرکت در تمام شهرستانهای استان فعالیت می کند افزود: در 40 نقطه از استان خدمات کیفی با تجهیزات بروز و نیروی انسانی مجرب ارائه می دهیم به صورتی که تجهیزات این اداره کل از برخی ازمایشگاههای استانهای همجوار بسیار بهتر است.

تمندانی با اشاره به اینکه اگر بحث آزمایشات قبل از ساخت جدی گرفته شود می تواند از خطرات بعدی بکاهد، خاطرنشان کرد: در پروژه های دولتی هزینه هایی که می شود مال خود مردم و مربوط به بیت المال است و نباید هر پروژه ای بدون استانداردهای لازم اجرا شود که این می تواند هزینه های بسیاری تحمیل کرده و خسارات بران ناپذیری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هزینه آزمایشات در این مرکز 2 درصد هزینه کل پروژه است، گفت: برخی از مالکان پروژه ها اما با همین هزینه نسبتا پایین نیز تمایلی به استاندارد سازی ساختمان و پروژه ندارند که در اینجا باید سازمان نظام مهندسی این پیمانکاران را مجبور به انجام آزمایشات کند.

تمندانی ادامه داد: البته از تیرماه امسال طرحی برای اجباری شدن این آزمایشات ارائه شده که اگر در مجلس به تصویب برسد این شرکت با نام سازمان کنترل کیفی با جدیت بیشتر به کار خود ادامه خواهد داد.

وی درپایان خاطرنشان کرد: از مردم شریف استان می خواهیم این مطالبه را که برای حفظ جان و مال خودشان است را داشته باشند و برای ایمن سازی محل زندگی خود دغدغه بیشتری داشته باشند و تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 57690

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcgz39n.ak9uy4prra.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir