امام جمعه موقت زاهدان:

9 دی روز خرد گرایی ملت/ بصیرت سدی به سوی جهنم است

9 دی 1394 ساعت 11:45

امام جمعه موقت زاهدان از حماسه 9 دی بعنوان خرد گرایی ملت یاد کرد و گفت: 9 دی روش اندیشیدن را به مردم یاد می دهد تا بتوانند حق را از باطل تشخیص دهند.


به گزارش زاهدانه، امام جمعه موقت زاهدان در همایش گرامیداشت حماسه 9 دی اظهار داشت: بصیرت یعنی قدرت، قوت و نیرویی که در انسان مومن و مسلمان ایجاد شده که با آن می تواند حق را از باطل تشخیص دهد.
حجت‌الاسلام احمد راهداری با اشاره به روایات منقول از رسول اکرم(ص) گفت: نابینا و کور به کسی گفته می شود که در زندگی خود بصیرت و آگاهی نداشته باشد از همین رو اگر چشم بصیرت انسان کور باشد چشم ظاهری بر آن فایده‌ای ندارد چرا که چشم بصیرت و باطن مورد نیاز انسان‌ها برای زندگی سعادتمندانه است.
وی گفت: انسان باید با چشم بصیرت رهبر دینی خود را بشناسد در غیر اینصورت مانند انسان‌های جاهل بوده و مرگش مرگ جاهلانه خواهد بود.
این مسئول بیان کرد: وقتی آگاهی و بصیرت در زندگی انسان به واسطه بصیرت شکل بگیرد اثرات زیادی از خود بروز می دهد که اولین آن خداشناسی و توحید می باشد.
وی روشن بینی در زندگی را دومین اثر بصیرت افزایی عنوان کرد و ادامه داد: انسان باید در زندگی روشن بینی و دوراندیشی داشته باشد تا عاقبت و آخرت خود را ببیند.
امام جمعه موقت زاهدان با اشاره به اینکه اولین درخواست مجرمین در آخرت بصیرت و آگاهی است، گفت: عترت آموزی دستاورد بسیار زیبای دیگری است که با داشتن بصیرت انسان به این مهم دست می یابد.
وی در ادامه سخنان خود از حماسه 9 دی بعنوان خرد گرایی یاد کرد و افزود: 9 دی روش اندیشیدن را به مردم یاد می دهد تا بتوانند حق را از باطل تشخیص دهند از اینرو انقلاب و فرهنگ ما امروز حکایت از طلیعه زیبای اندیشیدن است که با تکیه بر عقل، خرد و اندیشه پیش می رود.
حجت‌الاسلام راهداری با اشاره به در پیش‌بودن انتخابات تاکید کرد: در روز هفتم اسفند باید عقل و بصیرت خود را به کار بگیریم و با بصیرت برای کشور خود تصمیم‎گیری کنیم، انتخاب اعضای دو مجلس مهم را جز با به کارگیری عقل و بصیرت و آگاهی نمی‌تواند انتخاب کرد.
وی از قرآن بعنوان کتاب انسان سازی یاد کرد و افزود: اصل نزول و وحی قرآن عترت سازی در قالب مرکب کردن درخت خرد، اندیشه، بصیرت و آگاهی است.
این مسئول تصریح کرد: بصیرت سدی به سوی جهنم و مسیری به سوی نعمت های خدا و بهشتی است که در قرآن وعده داده شده از اینرو این مهم نشانه آگاهی و بصیرت است زیرا وقتی انسان آگاهی و بصیرت داشته باشد می تواند جبران خطاهای خود را با توبه و استغفار انجام دهد.
وی خروجی عقل را بصیرت و آگاهی عنوان کرد و ادامه داد: عقل باید در تمام امورات زندگی بکار گرفته شود تا با آگاهی بیشتری گام برداریم.
وی راه برون از فتنه ها را افزایش آگاهی و بصیرت عنوان کرد و گفت: شناخت حقیقی و حقیقت ولی امر و امام، داشتن فکر و اندیشه و تجزیه تحلیل سیاسی، مدیریت زمان و دور اندیشی در کارها از دیگر راه های کسب بصیرت افزایی می باشد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 48780

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdcgzu9t.ak9774prra.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir