تداوم فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور تا پنج روز آینده/ ادامه بارش‌های سیل آسا در سیستان و بلوچستان و هرمزگان در پی فعالیت سامانه حار

10 مهر 1400 ساعت 13:42

سازمان هواشناسی از تداوم فعالیت سامانه بارشی در نوار شمالی کشور تا پنج روز آینده خبر داد و برای دو روز آینده در شمال شرق و شرق کشور و استان‌ خوزستان وزش باد شدید پیش بینی کرد.


به گزارش زاهدنیوز، به نقل از راه دانا، براساس اعلام سازمان هواشناسی، در ‌پنج روز آینده در برخی ساعات برای استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار باران، گاهی همراه رعد و برق و وزش باد شدید موقتی ‌پیش‌بینی شده که امروز شدت بارش‌ها در استان گیلان است.

با توجه به ناپایداری جوی متاثر از نزدیک شدن چرخند حاره‌ای کم فشار از روی اقیانوس هند به کشور، تا فردا بارندگی شدید و وزش باد شدید در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ‌پیش‌بینی می‌شود که که احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارت وارده ناشی از وزش باد خیلی شدید وجود دارد.

فردا شدت فعالیت این چرخند حاره‌ای روی سیستان و بلوچستان کاهش می‌یابد، اما در شرق هرمزگان کماکان بارش‌ها ادامه دارد و روز ۱۲ مهر بارش‌ها به پایان می‌رسد.
 
این سامانه جوی در مناطق ساحلی و فراساحل موجب ایجاد موج شده است، در ساحل با موج‌های تا ۳ متر و اواسط دریا با موج‌های تا ۶ متر مواجه هستیم و امروز تعداد موج‌ها بیشتر خواهد بود. 
 
فعالیت این سامانه روز دوشنبه در استان سیستان و جنوب کشور به پایان می‌رسد.
 
دریای عمان و شرق خلیج فارس تا فردا مواج است که سازمان هواشناسی در این زمینه هشدار قرمز برای این نواحی صادر کرده است.
 
امروز و فردا در شمال شرق و شرق کشور و در استان‌ خوزستان وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی ساعات ‌احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.
 
دریای خزر امروز مواج خواهد بود.
 
آسمان تهران امروز صاف همراه با غبار صبحگاهی پیش بینی شده است که در طول روز وزش ملایم باد رخ می‌دهد. بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۲۷ و ۱۷ درجه خواهد بود.
 
اهواز امروز با دمای ۴۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان است.
 
 
انتهای ‌پیام/


کد مطلب: 60426

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdch-kn-.23nvidftt2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir