مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان:

۲۷ هزار فرصت شغلی برای مددجویان مناطق محروم و روستایی سیستان و بلوچستان ایجاد شد

16 مهر 1396 ساعت 14:04

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۷ هزار و ۴۳ فرصت شغلی برای افراد مستعد اشتغال مناطق محروم و روستایی استان ایجاد شده است.


به گزارش زاهدنیوز، رضا شهرکی عصر امروز در جریان سفر به زابل در جلسه‌ای که به منظور پیگیری مشکلات مددجویان کمیته امداد این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال جاری یک هزار و 24 فرصت شغلی با صرف اعتبار 11 میلیارد و 501 میلیون تومان برای مددجویان سیستان و بلوچستان ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه حدود 75 درصد مددجویان تحت حمایت این نهاد در مناطق محروم و روستایی ساکن هستند، افزود: از ابتدای سال تاکنون 27 هزار و 43 فرصت شغلی برای افراد مستعد اشتغال این مناطق در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، شیلات، خدمات و فعالیت‌های تولیدی و صنعتی ایجاد شده است.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت موسسات خیریه و فعالان عرصه اجتماعی منطقه سیستان برای کمک به محرومان، گفت: کمیته امداد به مناطق محروم و روستاها توجه ویژه‌ای دارد و اجری طرح "چهارده معصوم(س) و آفتاب" در 14 روستای منطقه سیستان جزو اولویت‌ها به شمار می‌رود که نتیجه این مهم توسعه این روستاها در یک سال آینده خواهد بود.

شهرکی با اشاره به اینکه این طرح با گسترش کسب و کار خرد و مشاغل خانگی در روستا در کنار جلوگیری از مهاجرت روزافزون در منطقه سبب ایجاد امید به زندگی در میان مردم می‌شود، ادامه داد: برنامه‌های تدوین شده برای اشتغال‌زایی در هر روستا متناسب با فرهنگ، آداب و رسوم و توانمندی‌های بومی آن روستا صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر همین اساس کمیته امداد برای اولین بار اشتغال‌زایی مددجویان مناطق روستایی از طریق نصب پنل‌های خورشیدی روی پشت بام منازل آنها را دستور کار قرار داده تا آنها با تکیه بر توانایی‌های خود بتوانند به استقلال اقتصادی دست یابند.

منبع:تسنیم
انتهای پیام/


کد مطلب: 55918

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdch6wnm.23nmzdftt2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir