زاهدانه گزارش می دهد؛

تنفس با چاشنی بوی زباله/ انتقاد شهروندان زاهدانی از عملکرد مسئولین در شهرداری

20 فروردين 1396 ساعت 12:04

شماری از شهروندان زاهدانی در تماس با پایگاه خبری زاهدانه از دپوی شبانه روزی زباله‌ها در جوار واحدهای مسکونی، عدم جمع آوری به موقع زباله ها و لایروبی جوی های آب که باعث استشمام بوی نامطبوع برای آنها شده است، انتقاد کردند.


به گزارش زاهدانه، طی روزهای اخیر شماری از شهروندان زاهدانی در تماس با این پایگاه خبری از دپوی شبانه روزی زباله‌ها در جوار واحدهای مسکونی، عدم جمع آوری به موقع زباله ها و لایروبی جوی های آب که باعث استشمام بوی نامطبوع برای آنها شده است، انتقاد کردند.
گفتنی است در اکثر محله های این شهرستان از جمله خیابان های سعدی، رسالت، جام جم، آزادی، ثارالله، جمهوری، زیباشهر و غیره چالش‌هایی به چشم می خورد که بی ‌توجهی به آن‌ها ضمن ترسیم سیمای نازیبا و خسته در شهر، مشکلات بهداشتی و روانی را برای شهروندان ایجاد کرده که داستان نارضایتی شهروندان از جمع‌آوری زباله ها و پسماندها یکی از این چالش ها بین شهروندان و شهرداری‌ها به شمار می رود به گونه ای که شهروندان گله‌مند از فعالیت‌های سازمان پسماند و سازمان هم گلایه مند از شهروندانی که زمان بیرون گذاشتن زباله را رعایت نکرده و به طور دلخواه زباله ها را بیرون می گذراند.

گرچه کوتاهی مسئولین شهرداری از دید شهروندان قابل انکار نیست و بارها شاهد دپوی زباله در ساعات مختلف شبانه روز در خیابان های شهر بوده ایم اما گاهی دیده می شود شهروندان نیز نخاله سنگین ساختمانی خود را درون سطل های زباله سطح شهر ریختهکه بر اثر آن به وسایل جمع آوری زباله ها صدمه وارد شده است.


ریگی یکی از شهروندان ساکن در خیابان جام جم در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه با اشاره به وضعیت اسفناک زباله ها در خیابان های سطح شهر اظهار داشت: با اندک وزش بادی زباله ها در اطراف پراکنده شده و صحنه های نامناسبی ایجاد می کنند.
وی با بیان اینکه بوی نامطبوع فاضلاب آسایش را از شهروندان سلب کرده است، گفت: بعضی از زباله ها دارای مواد متعفنی هستند که این مهم علاوه بر پخش بوی نامطبوع فاضلاب در فضا باعث جمع آوری حشرات موذی نیز شده است.

جهانتیغ شهروند ساکن در خیابان سعدی نیز در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه ضمن انتقاد از عملکرد شهرداری برای نظافت و ایجاد فضای سبز در این محله بیان کرد: انتهای خیابان سعدی پارکی به نام «کریمه» وجود دارد که هر چند فاقد امکانات رفاهی و ورزشی برای اهالی است ولی کودکان در آن مشغول به بازی بوده اما بوی بد تعفن که بخاطر عدم لایروبی جوی های آب در هوا پخش شده علاوه بر نارضایتی ساکنین مانع بازی کودکان در این مکان هم شده است.
شهرکی یکی دیگر از اهالی این خیابان در تکمیل صحبت های همسایه خود ابراز کرد: بوی تعفن و آزاردهنده ای که از جوی های کنار خیابان در هوا پخش شده علاوه بر اینکه آسایش را از اهالی محل سلب کرده باعث هجوم انواع حشرات موذی به خانه هایمان نیز شده است.


دهمرده یکی دیگر از شهروندان زاهدانی ضمن گلایه از وجود زباله ها در خیابان های شهر به خبرنگار زاهدانه گفت: پراکنده بودن زباله ها از سویی و بوی بد فاضلاب به خاطر گرمای هوا از سوی دیگر باعث آزار و اذیت مردم است زیرا این روزها که هوا به شدت گرم است نه تنها درو پنجره های خانه را نمی توان باز کرد بلکه با روشن کردن کولر این بو به داخل خانه آمده و آسایش را از اهالی محل سلب می کند.
وی با بیان اینکه تجمع انواع حشرات، انتقال میکروب‌ها و بوی بد ناشی از جوی های آب، سلامت ما را در این منطقه تهدید می‌کند، ادامه داد: انباشته شدن زباله در كوچه و خيابان موجب شده كه مردم خودسرانه اقدام به سوزاندن آن كرده که این مهم نیز علاوه بر ايجاد آلودگي هوا خطرات ديگری نيز به همراه دارد.


جریمه سنگین برای متخلفان رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در زاهدان
در این رابطه مدیرعامل ستاد ساماندهی خاک ونخاله شهرزاهدان با اعلام این خبر گفت: متخلفانی که نخاله های ساختمانی را در مکان های غیر مجاز تخلیه می کنند محکوم به پرداخت جریمه نقدی 500 هزار تا 100 میلیون ریالی خواهند شد.
حسین زهی افزود: در صورت تکرار این تخلف، جریمه های نقدی در نظر گرفته شده، دو برابر افزایش خواهد یافت.
وی اظهار کرد: توقیف خودرو، مسدود شدن کارت سوخت ، لغو مجوز فعالیت و حمل 10 تا 60 بار حمل نخاله ها به مکان های تعیین شده، از دیگر جریمه های درنظر گرفته شده برای افرادی است که نخاله های ساختمانی را در مکان های غیر مجاز تخلیه می کنند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 55602

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdchi-nm.23nmvdftt2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir