سرگردانی بیماران در بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان/ کمبود پزشک مشکلی که همچنان پابرجاست

16 فروردين 1396 ساعت 10:24

کمبود پزشک و ویزیت 100 بیمار برای یک پزشک، شلوغی بخش اورژانس، پاس کاری بیماران از یک دکتر به دکتر دیگر و غیره از جمله مشکلات بیماران در بخش اورژانس تامین اجتماعی زاهدان است و این مهم در حالی شرایط روحی برای سایر بیماران و همراهانش را طاقت فرساتر می کند که پروسه پذیرش بیماران نیز رفته رفته سخت تر و طویل تر می شود.


به گزارش زاهدانه، عقربه های ساعت21 و 45 دقیقه را نشان می داد. در حال ورود به بخش اورژانس بیمارستان تامین اجتماعی بودیم که ناگهان مشاهده شلوغی صف انتظار برای رسیدن نوبت ویزیت برای لحظاتی متحیرمان کرد اما به علت وخیم بودن اوضاع جسمی بیمار همراهمان مجبور به تحمل کردن زمان مورد نیاز بودیم.
از قدیم الایام گفته اند "خدا گذرت را به بیمارستان نیندازد و پولت را نصیب دوا و درمان نکند" این جمله زبان حال بیمارانی است که برای درمان به اورژانس بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان مراجعه کرده بودند.


کلاف سردرگمی بیماران با پاس کاری بین پزشکان؛
گرچه کمبود پزشک و ویزیت 100 بیمار برای یک پزشک، خرابی سیستم گرمایشی- سرمایشی، شلوغی بخش اورژانس، پاس کاری بیماران از یک دکتر به دکتر دیگر و غیره از جمله مشکلاتی بود که در مدت 4 ساعت معطلی در بخش اورژانس با آن دست و پنجه نرم کردیم اما شرایط روحی در حالی برای سایر بیماران و همراهانش طاقت فرساتر می شد که پروسه پذیرش بیماران نیز رفته رفته سخت تر و طویل تر می شد.
علی ای حال در مدت زمان سپری شده یکی از مشکلاتی که گریبانگیر خیل عظیمی از بیماران شده بود کمبود پزشک عمومی به تعداد کافی در بخش اورژانس بود که علاوه بر ايجاد نارضايتی مردم و بيماران، موجب تجمع بيش از حد در بخش اورژانس بیمارستان هم شده بود.


شهرکی یکی از بیماران حاضر در بخش اورژانس تامین اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه ضمن گلایه از سیستم نوبت دهی این بیمارستان اظهار داشت: مشغول بودن خطوط سیستم نوبت دهی، پر بودن ظرفیت برای پزشک معالج مدنظر، عدم وجود برخی از داروها با فرآورده های گیاهی، معطلی بیماران برای نوبت ویزیت و غیره از جمله مشکلاتی است که اغلب بیماران در این مرکز درمانی با آن دست و پنجه نرم می کنند.

100 بیمار سهم یک پزشک معالج در اورژانس
جهانتیغ یکی دیگر از بیماران در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه با بیان اینکه نبود پزشک عمومی به تعداد کافی در بیمارستان مشکلات درمانی را برای بیماران دو چندان کرده است، گفت: همانطور که خودتان مشاهده می کنید چندین ساعت است که منتظر رسیدن نوبت ویزیت هستیم؛ این مهم علاوه بر معطلی بیماران باعث گلایه و نارضایتی پزشک معالج نیز شده است زیرا ویزیت قریب به 100 بیمار برای یک پزشک کاری سخت و دشوار است که اگر مسئولان مربوطه تدبیری اتخاذ کنند و پزشکان عمومی شیفت شب را افزایش دهند قطعا کمتر شاهد گلایه ها و نارضایتی بیماران و پزشکان معالج خواهیم بود.



از پاس کاری بیماران تا خروج با نارضایتی از اورژانس
علی ای حال برخی بیماران که تحملشان را برای رسیدن نوبت ویزیت از دست داده بودند نیز ضمن گرفتن دفترچه بیمه خود با نارضایتی از بیمارستان خارج و از اوضاع موجود ابراز گلایه کرده و خواستار رسیدگی به این وضعیت شدند.
ریگی نیز در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه پاس کاری بیماران از یک پزشک به پزشک دیگر و یا ثبت نشدن دارو آزمایش در سیستم توسط پزشک را از جمله عواملی عنوان کرد که باعث وخیم تر شدن اوضاع جسمی و روحی بیماران می شود.



وی در تکمیل مطلب فوق بیان کرد: وضعیت بیمار از سویی و شلوغی و چشم انتظاری طولانی مدت از سوی دیگر به اندازه کافی آدم را روانی می‌کند لذا مسئولان باید فضایی در بیمارستان ایجاد کنند که مردم بتواند به راحتی کارشان را پیگیری کنند نه اینکه بجای مرهم دردهایشان دردی بر دردهایشان اضافه کنند.
شه بخش یکی از همراهان بیماران در حالی ساعت ها در صف پذیرش بیمار معطل است که به خبرنگار زاهدانه گفت: تنها یک پزشک در اورژانس وجود دارد که این مهم عاملی بر شلوغی بیش از حد بیماران و انتظار آنها برای ویزیت توسط پزشک است.
وی بالا بودن هزینه درمانی در مراکز غیردولتی را از جمله عواملی عنوان می کند که بیمار مجبور است به بیمارستان های دولتی مراجعه کند و علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری، ساعت ها انتظار و معطلی را نیز به جان بخرد و انتظار بکشد.


سالاری از دیگر بیمارانی است که ادامه داد: مشکلات موجود در بیمارستان عاملی شده تا درد خود را از یاد ببریم زیرا شلوغی و چشم انتظاری طولانی مدت برای ورود به اتاق پزشک درد و رنج بیشتری به وجود می آورد تا تحمل درد بیماری. از اینرو باید گفت تنها مردم هستند که در این میان قربانی وضعیت کنونی در اورژانس بیمارستان می شوند.


وی خاطر نشان کرد: وضعیت رسیدگی و تجهیزات بیمارستان خوب است، اما حجم زیاد بیماران، کمبود پزشک در بخش اورژآنس، شلوغی و انتظار طولانی صف پذیرش بیماران از جمله مشکلاتی است که در بیمارستان تامین اجتماعی با آن دست و پنجه نرم می کنیم بگونه ای که برای انجام یک سونوگرافی یا فیزیوتراپی باید چندین روز در نوبت منتظر بمانیم زیرا ظرفیت پذیرش بیماران در این بخش ها تکمیل است.
بازگو کردن این مشکلات بدان جهت بود تا مسئولان مربوطه به وضعیت درمانی شهروندان اهمیت دوچندانی قائل شوند و این اوضاع را سرو سامان دهند.
گفتنی است پایگاه خبری زاهدانه منتظر توضیحات بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان در این خصوص است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 55512

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdchimnm.23nmzdftt2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir