امام جمعه زاهدان:

علما برای مقابله با کشف حجاب بسیار مقابله کردند /نسل بعد از خود را حسینی وار تربیت کنیم

14 دی 1397 ساعت 13:21

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: علما برای مقابله با کشف حجاب در طول تاریخ بسیار مقابله و تلاش کردند.


به گزارش زاهدنیوز، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به این مطلب که افزود: متاسفانه در دوران قاجار کشف حجاب از سوی کشورهای غربی الگو برداری شد و رواج یافت، شاهان قبل از انقلاب و همچنین بسیاری از درباریان آن زمان تلاش کردند تا کاملا حجاب از سر زنان ایران برداشته شود.
وی اظهار کرد: در همان زمان تمامی علما اعتراض خود را به شکل رسمی اعلام کردند و در مسجد گوهر شاد جمع شدند که رضاخان این مسجد را به توپ بست.
وی اضافه کرد: براساس اسناد تاریخی و شاهدین ماجرا، به اندازه پنجاه کامیون جنازه از این مسجد به اطراف بردند و در گورهای دسته جمعی خاک کردند، رضاخان ملعون در این مسجد حمام خون به راه انداخت.
سلیمانی افزود: علما در آن زمان بسیار تلاش، مبارزه، ستیز و اعتراض کردند تا این پدیده شوم رضا خانی برچیده شد، انقلاب اسلامی ایران افکار جهان را در خود فرو برد، امروزه تمام دشمنان انقلاب اسلامی در درون مرداب خود غرق شده‌اند و اما به لطف خدا انقلاب اسلامی ما هر لحظه به هدف و پیشرفت‌های خود نزدیک‌تر می‌شود.
وی گفت: باید تلاش شود تا شکاف طبقاتی در جامعه ایجاد نشود و در اینجا همه مسئول هستیم نباید مادر در حجاب کامل باشد اما دختر به سمت غربی ها حجاب داشته باشد.
سلیمانی بیان کرد: ما وظیفه داریم نسل بعد از خود را حسینی وار تربیت کرده و نسل بعد خود را به سمت نماز سوق دهیم.
انتهای پیام/


کد مطلب: 56782

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdchiqnm.23n-6dftt2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir