گزارش زاهدانه از فعالیت 37 گروه جهادی در جنوب شرق کشور؛

از محرومیت زدایی در روستاهای سیستان وبلوچستان تا حضور 1119جهادگربسیجی در نوروز95/ تا زنده ایم مطیع امر رهبریم

5 فروردين 1395 ساعت 12:12

مسئول بسیج سازندگی سپاه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون 37 گروه جهادی در یازده شهرستان از مجموعه استان مشغول به خدمت رسانی در مناطق محروم هستند، گفت: بالغ بر یک هزار و 119 نفر خواهرو برادر بسیجی اهم ازشیعه و سنی در تعطیلات نوروزی به فعالیت در گروه های جهادی اقدام کردند.


به گزارش زاهدانه، همه ساله با فرا رسیدن سال نو و تعطیلات نوروزی صدها گروه جهادی خود را برای حضور در مناطق محروم و خدمت‌ رسانی به مردم در عرصه‌های عمرانی، پزشكی، فرهنگی و اشتغالزايی آماده می ‌كنند. بر همین اساس از آنجایی که رهبر انقلاب امسال را بعنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری کردند گروه های جهادی سیستان و بلوچستان به ویژه دانشجویان و طلاب اهم از شیعه و سنی با حضور گسترده و چشمگیر خود اقدام به ساخت مدرسه، ساخت خانه عالم، مرمت و بازسازی مساجد، حسینیه ها و غیره در مناطق محروم و دور افتاده روستاهای استان کردند.
باید گفت الگوی جوانان امروز رزمندگان و دلاورمردان دیروز هستند؛ همان هایی که در عرصه نبرد بادشمن نیز در مناطق عملیاتی اقدام به خدمت گذاری به مردم می کردند. سرداران بزرگ همچون شهید حاج همت، حاج احمد متوسليان، شهیدان عالی، خدری، میرحسینی و غیره همه از جمله افرادی بودند که اوايل انقلاب به روستاهای دور افتاده و محروم سفر می ‌كردند تا در حد توان و امكانات موجود به مستضعفين كمک كنند و امروز اين يادگاری كه از سرداران بزرگ دفاع مقدس بجا مانده، الگوی بيشتر دانشجويان انقلابي براي تشكيل گروه هاي جهادي است.

حضور 37 گروه جهادی در سیستان وبلوچستان

مسئول بسیج سازندگی سپاه سیستان و بلوچستان در گفت و گوبا خبرنگار زاهدانه با بیان اینکه ايام نوروز بازه زمانی مطلوب گروه های جهادی برای برگزاری اردوی جهادی و خدمات رسانی به مناطق محروم است، گفت: از آنجایی که سال 95 به فرموده حضرت آقا سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری شد دانشجویان بسیجی از تمامی اقشار اهم از خواهران و بردران شیعه و سنی نیز فرمایش رهبر خود را با خدمت در اردوهای جهادی بسیج سازندگی اجرا و عملی کردند.
سرهنگ علی اکبر جعفری افزود: از ابتدای امسال تا کنون 37 گروه جهادی در یازده شهرستان از مجموعه استان سیستان و بلوچستان مشغول به خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم هستند بگونه ای که بالغ بر یک هزار و 119 نفر خواهرو برادر شیعه و سنی درکنار یکدیگر از اقشار مختلف از طلاب گرفته تا دانشجو و دانش آموزهمه در ایام تعطیلات نوروزی به فعالیت در گروه های جهادی اقدام کرده اند.


وی عمده مطالب و مواردی که جهادگران دانشجوی بسیجی برای آن در تعطیلات نوروزی برنامه ریزی کرده اند را خدمتگذاری و خدمت رسانی در عرصه های عمرانی، ورزشی وفرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: اقدام دیگری که امسال برای اولین بار صورت گرفت حضور و آموزش مسائل اقتصاد مقاومتی، کار آفرینی، کاریابی و آموزش حرفه های مختلف در روستاهای دور افتاده توسط گروه های جهادی بود که با حضور آنان در هر منطقه محروم و دور افتاده صورت می گیرد.
این مسئول هدف از این امر خداپسندانه را آشنایی و زدن جرقه اولیه اقتصاد مقاومتی برای مردم در مناطق محروم استان عنوان کرد و بیان داشت: در آینده نزدیک در قطب بندی ها، شبکه بندی ها و خوشه بندی های اقتصاد مقاومتی با ارائه تسهیلاتی که از سوی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان در اختیار افراد قرار می گیرد رسیدن به اقتصاد مقاومتی نیز به نحو بهتری محقق خواهد شد.
سرهنگ جعفری ضمن تقدیر و تشکر از توان، همت و غیرت اعضای گروه های جهادی که در ایام عید و تعطیلات نوروز وقت خود را صرف خدمت به مردم در مناطق محروم کردند، گفت: از خیرین و مسئولان اعتماد و کمک رسانی به این گروه ها را طلب می کنیم تا با یاری خداوند منان شاهد خدمت رسانی بیشتر به محرومان ومستضعفان در نقاط دور افتاده استان باشیم.

تا جان در بدن داریم مطیع امر رهبریم
علی خدادادی یکی از جهادگران بسیجی گروه سرداران شهید خدری در منطقه نصرت آباد شهرستان زاهدان است که به خبرنگار ما گفت: این گروه کار خود شناسایی خود را از اوایل اسفند ماه سال گذشته در روستا های خاش و زاهدان آغاز کرد بگونه ای که از بین هشت منطقه شناسایی شده منطقه نصرت آباد روستای علی آباد انتخاب شد.
وی افزود: در ایام نوروز با همکاری دو گروه جهادی سرداران شهید خدری وغلامرضا معروفی از دانشگاه آزاد و حوزه شهدای وحدت یک مدرسه دوکلاسه در این روستا ساخته شد.
این دانشجوی بسیجی اظهار داشت: درسالی که رهبر انقلاب آنرا سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده اند ما بسیجیان گوش به فرمان ایشان بوده و تا جان در بدن داریم مطیع امر رهبر خود خواهیم بود.

خواستن؛ توانستن است
یکی از خادمین نیروی جهادی سرداران شهید خدری در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه اظهار داشت: خدمت به مردم در مناطق محروم و دور افتاده سیستان و بلوچستان افتخار بزرگی است.
خدمت رسانی به مناطق محروم و دورافتاده سیستان وبلوچستان يكی از اهداف مهم بسيج سازندگي و اردوهای جهادی است که من نیز بعنوان یک فرد بسیجی افتخار می کنم در این امر خداپسندانه شرکت کردم.
سید علی میرانی افزود: تنها دل خوشی بچه های جهادی اين است كه با كار و تلاش خود درعمران و آبادانی منطقه دل مردم را شاد كنند و خوشحالی وشادابی را به مردم آن هديه دهند.
وی گفت: همانگونه که رهبر انقلاب امسال را بعنوان اقتصادمقاومتی،اقدام و عمل معرفی کردند باید آستین همت را بالا زد تا با بهره گیری از توان خود نیازهایمان را رفع کنیم.

این دانشجوی جهادی بیان داشت: امسال اعضای گروه های جهادی واقعا جهادی کار کردند زیرا ساختن یک مدرسه دو کلاسه در عرض چند روز کار آسانی نیست اما با توکل بر خدا توانستیم شعار ما می توانیم را به اثبات برسانیم و این مدرسه را برای دانش آموزان منطقه ننصرت آباد آماده کنیم تا آنها نیز به تحصیل بپردازند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 49654

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdchk-nk.23nwmdftt2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir