قائم مقام وزیر بهداشت و درمان:

افزایش 2 برابری زایمان طبیعی در سراوان/ بیش از 10 هزار عمل در بیمارستان های صحرایی جنوب شرق انجام شد

4 مرداد 1395 ساعت 13:57

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان با اشاره به بازدیدی که از بیمارستان صحرایی قصرقند داشت،گفت:: بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر تحت درمان و بیش از 10 هزار و 300 عمل در بیمارستان های صحرایی انجام شده است.


به گزارش زاهدانه، دکتر «ایرج حریرچی» در نشست خبری با اصحاب رسانه هدف از سفر به سیستان وبلوچستان را بازدید از روند پیشرفت پروژه های عمرانی که توسط وزیر بهداشت کلنگ زنی شده بود، عنوان کرد و اظهار داشت: افتتاح بیمارستان صحرایی قصرقند از دیگر اهداف سفر به استان می باشد.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 393 پروژه بزرگ و متوسط در دست اجرا دارد، گفت: 253 هزار مترمربع پروژه های عمرانی با اعتباری بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال به مراکز تخصصی مانند بیمارستان 200 تختخوابی زاهدان، بلوک ها زایمانی، بخش های سوختگی و سرطان اختصاص دارد.
این مسئول با اشاره به افزایش2 برابری زایمانی طبیعی در بیمارستان سراوان افزود: تعداد مراجعین برای زایمان طبیعی نسبت به قبل از ساخته شدن بلوک های زایمانی 2 برابر افزایش پیدا کرده  که در این زمینه باید بیان کرد تقریباً کار ساخت همه پروژه ها در استان آغاز شده و بسته به حجم پروژه ها زمان بهره برای آنها متفاوت است.
قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در ادامه با اشاره به بازدیدی که از بیمارستان صحرایی قصرقند داشته، بیان کرد: در این بیمارستان 20 پزشک متخصص، 15 پزشک عمومی، کادر پزشکی و مامایی مناسب حضور دارد که طبق آمارها تاکنون در بیمارستان های صحرایی این خطه از کشور بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر تحت درمان و بیش از 10 هزار  و 300 عمل انجام شده است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 51264

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdchkinm.23nz-dftt2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir