به همت بسیج جامعه پزشکی

خدمت بی منت سپید پوشان در مناطق محروم سیستان و بلوچستان/ بیمارستان صحرایی شهید جنگی زهی در چابهار برپا شد

19 ارديبهشت 1397 ساعت 13:29

سپید پوشان بسیجی بی منت تلاش می کنند تا پشت خاکریز روستاهای محروم سیستان و بلوچستان، سلامت را برای مردم به ارمغان آورده و در عمل فرمان آتش به اختیار رهبر انقلاب را برای مسولان تفسیر کنند.


به گزارش زاهدنیوز، مراسم افتتاح بیمارستان صحرایی شهید مولوی جنگی زهی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در بخش مرکزی عورکی شهرستان چابهار برگزار شد.
مولانا ترنج زر، امام جمعه بخش عورکی شهرستان چابهار در این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضرین و تشکر از برپایی این بیمارستان در بخش عورکی اظهار داشت: این برکت نظام جمهوری اسلامی و خدمات سپاه عزیز است که شاهد خدمت رسانی به مردم محروم هستیم.
وی تصریح کرد: امروز نظر آمریکا و اسرائیل این است که سپاه بزرگترین دشمن جهان است، اما علت این عزت و علاقه مردم به سپاه و بسیج، همین خدماتی است که باعث شده است سپاه در قلب مردم جای داشته باشد.
امام جمعه بخش عورکی شهرستان چابهار افزود: مردم همه با هم برادر هستند و در این نظام فرقی ندارد شیعه باشی یا سنی. امروز کسانی می‌خواهند در استان ما برای ایجاد تفرقه تبلیغ کنند که این نظام برای شیعیان است و به اهل سنت خدمت نمی‌کنند و آیا این خدمت به مردم اهل سنت نیست که در یک روستای دور افتاده برای خدمت به مردم، پزشک و پرستار و ... از تهران و دیگر شهر‌ها عازم می‌شوند و در کنار این مردم محروم حضور پیدا نمی‌کنند.
مولانا ترنج زر تاکید کرد: دشمن با جنگ پیروز نشد همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس یا در اقداماتی دیگر که علیه این ملت انجام داده بود و این به خاطر حضور مردم و رهبری حضرت آقا بود و امروز تلاش دارد تا با ایجاد تفرقه بین ما دو دستگی بیاندازد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم حد تشکر از سپاه را انجام داده و به جای بیاوریم، اما از جانب هزاران نفر از مردم منطقه صدای تشکر خود را به شما می‌رسانیم.
دکتر صابری، رئیس کارگروه سلامت بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: بنده بسیار خوشحالم که مجددا در جمع مردم منطقه هستم و خوشحالم در بیمارستانی خدمت می‌کنیم که به نام یکی از شهدای عزیز همین منطقه بر پا شده است و اگر کار برای رضای خدا باشد خدا خودش کمک می‌کند.
وی تصریح کرد: اولین سازه بیمارستان صحرایی را که قرار بود از خارج وارد شود را بچه‌های ما گفتند این‌ها خوب نیست و ما می‌خواهیم از سازه بومی استفاده کنیم و امروز ما با امکانات بومی و خدماتی که سپاه در اختیار بسیج جامعه پزشکی گذاشته است می‌توانیم در هر جای کشور با قدرت حضور پیدا کنیم.
رئیس کارگروه سلامت بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این بیمارستان‌ها فلسفه وجودی دارد و این دستور مقام معظم رهبری است که هرکس با توان خود به مناطق محروم کمک بکند و اگر بتوانیم به محرومین کمکی بکنیم قطعا صدقه‌ای جاریه است برای دنیا و آخرت ما.
دکتر صابری تصریح کرد: این بیمارستان دارای امکاناتی بسیار خوب است که قبلا حتی در بیمارستان‌های ما نبود و حتی جراحی‌های مختلف نیز در آن صورت می‌گیرد. در این بیمارستان دپوی دارویی دویست و پنجاه میلیون تومانی حضور دارد که در راستای خدمت به مردم می‌باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سازه این بیمارستان چهارصد و هفت متر با بیش از صد کادر پزشکی از سراسر کشور و سی و شش تخت خواب می‌باشد. این بیمارستان در حد توان خود در جای جای استان به خصوص جنوب استان توانسته است خدمت رسانی کند.

همچنین در این مراسم دکتر هاشمی شهری، ریاست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در زمان پیش از انقلاب اگثر خدمات پزشکی تخصصی و حتی عمومی در تهران بود و امروز بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب امروز در جای جای کشور دسترسی به پزشک آسان شده است.
وی تصریح کرد: امروز با وجود گسترده بودن مرز‌های کشور اقتدار نظام کاری کرده است که بیماری‌هایی مانند فلج اطفال و مالاریا ریشه کن شده و از ورود آن به کشور جلوگیری شده است.
ریاست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: امروز به لطف نظام سلامت سن امید به زندگی بالای هفتاد سال رفته است که پیش از انقلاب حدود پنجاه و سه سال بوده است و این آمار سازمان بهداشت جهانی است که من می‌گویم.
دکتر هاشمی شهری تاکید کرد: امروز الحمدالله با پیشرفت نظام پزشکی خیلی از بیماری‌ها مهار شده و از شیوع آن جلوگیری می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این حرکت بیمارستان صحرایی که با همت سپاه راه افتاده است بسیار خوب و پسندیده است و می‌شود از همین ظرفیت برای فرهنگسازی پیشگیری از بیماری استفاده کرد.
سردار محمد ناظری، جانشین فرماندهی سپاه سلمان نیز در این مراسم اظهار داشت: ما در جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و انقلاب اسلامی بر پایه سه عنصر حضور مردم، وحدت ملی و رهبری ولایت فقیه به ثمر نشست.
وی تصریح کرد: این انقلاب بعد از پیروزی نیز به خود مردم سپرده شد و همانگونه که دیدید در چهاد دهه گذشته به خوبی در قبال دشمنی‌ها به خوبی از آن حفاظت کردند.
جانشین فرماندهی سپاه سلمان همچنین تاکید کرد: فلسفه وجودی انقلاب بر پایه خدمت به محرومین بوده است و همانگنه که دیدید امام خمینی (ره) فرمودند که یک تار موی کوخ نشینان را با کاخ نشینان عوض نمی‌کنم.
سردار ناظری افزود: ما پاسداران انقلاب اسلامی این افتخار را داریم که در کنار اقتداری که داریم توانستیم همراهی و در کنار مردم بودن را به خوبی به همگان نشان دهیم و سپاه امروز در کنار مردم است و به آن افتخار می‌کند.
وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی به دنبال خدمت به مردم است و اگر نظامی خود را از مردم جدا بداند محکوم به شکست است و امروز سپاه علاوه بر پرداختن به مسئله امنیت تلاش خود را برای خدمت به مردم گذاشته است.
جانشین فرماندهی سپاه سلمان افزود: امروز بیمارستان صحرایی شهید مولوی جنگی زهی در این منطقه راه اندازی می‌شود و این نشان می‌دهد که در نظام جمهوری اسلامی هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی وجود ندارد و تبلیغات دشمنان مبنی بر تفاوت در نظام الکی بوده و چنین چیزی وجود ندارد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران مطلقا با نگاه تبعیض به این خدمات نگاه نمی‌کند و تفاوتی بین شیعه و سنی نمی‌گذارد و دشمن بداند که با همراهی اهل سنت با نظام و کشور، راه به هیچ جایی نخواهد برد.

انتهای پیام//


کد مطلب: 56287

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdchqinm.23n-6dftt2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir