در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد:

سیستان وبلوچستان رتبه دوم کشف جرائم در کشور را دارد/ در موضوع ایرانشهر بزرگنمایی انجام شد

2 تير 1397 ساعت 14:59

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان بعد از تهران بزرگ رتبه دوم را در کشف جرائم دارد به گونه ای که ۹۰ درصد جرائم در استان کشف شده است.


به گزارش زاهدنیوز،سردار محمد قنبری در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه در سه ماهه امسال نسبت به سه ماهه سال قبل، سرقت های مسلحانه ۴۳ در کاهش داشته است، افزود: با تلاش های صورت گرفته ، طی سه ماه اول امسال ۳۸ تن انواع مواد مخدر مواد مخدر در نقاط مختلف استان کشف و ضبط شده که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال قبل، هفت درصد رشد را نشان می دهد.
سردار قنبری ادامه داد: سیستان و بلوچستان در زمینه کشف مواد مخدر در صدر تمام استان های کشور قرار دارد، در این راستا، 33 قاچاقچی عمده مواد مخدر در این مدت دستگیر و 9 قاچاقچی نیز در درگیری مسلحانه با ماموران به هلاکت رسیدند و 458 قبضه سلاح جنگی از آنان کشف شده است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش عملیات ها علیه قاچاقچیان مواد مخدر در استان به دلیل داشتن رویکرد برنامه محوری، شمار شهدای نیروی انتظامی امسال به صفر رسیده و آمار هلاکت قاچاقچیان نیز کاهش پیدا کرده است.
سردار قنبری دستگیری 645 خرده فروش مواد مخدر که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46 درصد افزایش داشته و پلمپ 30 منزل که در آنها فعالیت خرده فروشی مواد مخدر انجام می شد از دیگر اقدامات مطرح امسال نیروی انتظامی عنوان کرد و با اشاره به کشفیات قاچاق کالا نیز بیان کرد: در مدت سه ماه اول امسال، به ارزش ۲۸ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ۱۳ باند در این زمینه متلاشی و اعضای آنها دستگیر شده اند.
وی رشد 100 درصدی کشف پرونده های قاچاق کالا به ارزش بیش از 500 میلیون ریال و کشف 151 باک اضافی سوخت از خودروها را از دیگر اقدامات سه ماهه امسال نیروی انتظامی عنوان کرد.
وی اضافه کرد: 2 میلیون و 720 هزار لیتر موادسوختی قاچاق در این مدت از 82 دستگاه تانکر و 40 محل دپو در سیستان و بلوچستان کشف شد و به دستور استاندار طرحی با محوریت مبارزه با قاچاق سوخت در دست تدوین است.
وی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان بعد از تهران بزرگ رتبه دوم را در کشف جرائم دارد به گونه ای که ۹۰ درصد جرائم در استان کشف شده است و اگر تهران را از استانها جدا کنیم، در بین کل استانهای کشور رتبه اول را دارا می باشیم.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به پرونده ایرانشهر گفت: در این استان حاشیه بر متن غلبه دارد، در موضوع ایرانشهر بزرگنمایی شد.
وی بیان کرد: تاکنون از ۴ نفر متهم این پرونده یک نفر به دنبال شکایتی که مطرح شده بود، در کسری از روز دستگیر شد, یک نفر توسط خانواده اش به مراجع قضایی تحویل شد و یک نفر هم که سلاح در اختیار این افراد قرار داده اما به این پرونده ارتباطی نداشت نیز دستگیر شد.
قنبری افزود: دونفر دیگر شناسایی و تحت تعقیب قرار دارند که امیدواریم با تلاش پلیس و مجموعه امنیتی به زودی دستگیر شوند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار عصرهامون در زمینه عملکرد 110و تاخیر در برخی عملیات های این واحد در زاهدان نیز گفت: وجود این تاخیرها را تکذیب نمی کنم، در راستای بهتر کردن این روند، برنامه ای جدید طراحی کرده ایم و امیدوارم بتوانیم تاپایان امسال آن را اجرایی کنیم و شاهد رضایت بیش از پیش شهروندان باشیم.
وی ادامه داد: همه باید تلاش کنیم تا احساس امنیت در سیستان و بلوچستان روز به روز افزایش پیدا کند، در حال حاضر سیستان و بلوچستان جزء بهترین استانهای کشور از نظر امنیت است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: امسال 15 هزار و 213 تبعه خارجی در استان دستگیر و تحویل بخش های مختلف داده شدند.
وی با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره نیروی انتظامی گفت: امسال 78 درصد پرونده های ارجاعی به این مرکز در سیستان و بلوچستان منجر به سازش شد.
وی افزود: هزار و 441 نفر در این مدت به مرکز مشاوره نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان مراجعه و خدمات لازم را دریافت کردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی شهادت 36 مامور انتظامی در گورناک سرباز بعد از 19 سال دستگیر شد.
وی ادامه داد: این فرد که با هویت جعلی و اسامی متفاوت در استان های مختلف کشور سکونت داشت بعد از 19 سال توسط ماموران انتظامی دستگیر و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر افزایش تعامل میان نیروی انتظامی و خبرنگاران و برگزاری نشست های خبری فصلی گفت: در حد توان پاسخگوی هر کدام از فعالان رسانه ای در موضوعات مرتبط هستم.

انتهای پیام//


کد مطلب: 56377

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdchqxnm.23n-qdftt2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir