وقتی وضعیت نامناسب آسفالت داد مردم را در آورد؛

چرا زاهدان از داشتن حتی یک آسفالت درون شهری مناسب محروم است؟

5 خرداد 1401 ساعت 7:34

زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان از داشتن یک روکش آسفالت مناسب در کف خیابان ها محروم است.


به گزارش زاهدنیوز، سال های سال است که آسفالت با چاله های عمیق همچون زخمی کهنه بر پیکر کلان شهر زاهدان خودنمایی می کند و انگار قرار نیست به این زودی شکوه های مرکز نشینان پهناورترین استان کشور از خدمات شهری پایان یابد.

چاله‌های عمیق در سطح خیابان و کوچه‌های شهر زاهدان به یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های رانندگان و شهروندان تبدیل شده است.

قصه پر غصه معابر زاهدان به اینجا ختم نمی شود؛ کنده کاری های گسترده شرکت های خدماتی، لکه گیری های غیر موجب بروز آسیب به وسایط نقلیه عمومی و خصوصی و تحمیل هزینه های گزاف به دولت و شهروندان شده است.

این روزها اگر پای درد دل رانندگان تاکسی و خودروهای شخصی که هر روزه در سطح خیابان‌های شهر زاهدان تردد می‌کنند بنشینید، گلایه‌های آنان را از عدم کیفیت آسفالت‌های شهر خواهید شنید.

600 هزار مترمربع معابر زاهدان نیاز به آسفالت دارد

عباس یعقوبی نیا؛ معاون امور عمرانی و زیربنایی شهرداری زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: یكی از مشكلات و معضلات زاهدان آسفالت خیابان هاست كه ریشه اصلی این مشكل به كیفیت و زیرسازی آن برمی گردد.

وی افزود: در سال گذشته 330 هزار متر مربع آسفالت معابر و 16 هزار و 500 مترمربع لکه گیری و در سال جاری تا کنون 42 هزار و 500 مترمربع آسفالت معابر و 2 هزار و 300 مترمربع لکه گیری معابر انجام شده است.

وی ادامه داد: حداقل حدود 600 هزار متر مربع از معابر نیاز به آسفالت دارد و حدود 40 هزار متر مربع هم نیاز به لکه گیری دارد.

معاون عمرانی شهرداری با اشاره به کیفیت و استاندارد سازی آسفالت درون شهری تصریح کرد: بنا به شرایط آب و هوای زاهدان بعضاً در آسفالت استاندارد هم ترک‌هایی مشاهده می شود، شهرداری زاهدان از خدمات آزمایشگاه مکانیک خاک استان استفاده می‌کند و هر ساله با آزمایشگاه قرار های متفاوت و بنابر نوع کار منقعد خواهد شد.

وی گفت: کلیه آزمایش ها بر مبنای نشریه ۱۰۱ سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام می شود و در کل از نوع مصالح سنگی، نوع قیر و دوام مخلوط‌های آسفالتی در برابر آب آزمایش به عمل میاد، ضمنأ آزمایش‌های قبل از اجرا، در حین اجرا و آزمایش بعد از اجرا هم بخشی از کار آزمایشگاه است که در شهرداری زاهدان انجام می شود.

یعقوبی نیا با بیان اینکه شهرداری زاهدان 2 کارخانه آسفالت دارد اذعان کرد: کارخانه های آسفالت زاهدان یکی قدیمی و دیگری جدید است، زمانی که یک دستگاه قدیمی و فرسوده می شود مطمئنا کیفیت کار پایین می آید، در سنوات اخیر تمام تلاش همکاران در جهت ارتقای کیفیت آسفالت بوده و به نتایج مناسبی هم دست پیدا کردیم و هدفمان بالاتر بردن کیفیت است.

وی افزود: در حوزه عمرانی شهرداری زاهدان، تمامی نیروها تحصیلکرده های رشته مرتبط با امور عمرانی هستند و هر ساله و بنا به نیاز در دوره‌های مختلف آموزشی هم شرکت می کنند.

معاون عمرانی شهرداری با اشاره به لکه گیری معابر سطح شهر، خاطر نشان کرد: تجهیزات اجرایی مناطق رو به افزایش است و از ابزار و ماشین آلات مناسب باید استفاده شود تا با تلاش بیشتر شاهد کیفیت بهتر لکه گیری آسفالت باشیم.


انتهای پیام/


کد مطلب: 60930

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdchvwn-.23nvxdftt2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir