نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی؛

برای تبیین شعار "جهش تولید" باید وابستگی به نفت را کاهش دهیم

1 فروردين 1399 ساعت 12:19

علیم یارمحمدی گفت: برای تبیین شعار "جهش تولید" باید وابستگی به نفت را کاهش دهیم و از ظرفیت ها و مواد معدنی موجود درکشور استفاده بهتری صورت گیرد.


علیم یارمحمدی، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: در سال گذشته برای رونق تولید قدم های خیلی خوبی برداشته شده اما کافی نیست، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مردم ما برای تولید بیشتر خودشان را باور کنند چراکه جایگاه ایران در تولید خوب است.

وی با اشاره به اینکه ایران از نظر مواد خام در جایگاه خوبی است، خاطرنشان کرد: اگر این مواد خامی که ایران دارد را به زنجیره تولید وصل کنیم وضعیت تولید کشور بهتر خواهد شد و می توانیم جایگاه بهتری در تولید داشته باشیم.

یارمحمدی با اشاره به اینکه از نظر معدن نیز ما در جایگاه خیلی خوبی هستیم، افزود: مشکل اصلی ما در زمینه تولید، خام فروشی است که باید این روند خام فروشی در کشور کمتر شود و بیشتر روی به تولید مواد با تکیه بر مواد خام داخل بیاورم.

وی افزود: وابستگی ما به نفت باید کمتر شود و از ظرفیت ها و مواد معدنی موجود درکشور استفاده بهتری صورت گیرد و از طرفی نیز با برداشتن مرزها و واردات مواد مورد نیاز، تولید را درکشور تقویت کنیم و با موقعیت ژئوپولیتیکی که کشور ایران دارد باید تولید را جدی تر بگیریم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس نیز باید در تسهیل قوانین کوشا باشد و اگر مشکلی در قانونگذاری وجود دارد آنها را تسهیل کند و سازمان صمت نیز باید به تولیدکنندگان اهمیت بیشتری دهد و جوانان را حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چه میزان از تحقق شعار تولیدملی محقق شده است افزود: ما باید روی کیفیت تولیداتمان توجه کنیم و نگاه به بازارهای فرامنطقه ای و جهانی داشته باشیم و سعی کنیم با بازارهای بزرگ رقابت داشته باشیم و درکنار آن نیز به صنایع بومی نیز اهمیت بدهیم و درکنار آن نیز از تکنولوژی روز غافل نشویم.

انتهای پیام/


کد مطلب: 57899

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdchw6nm.23nqwdftt2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir