امام جمعه شهرستان خاش مطرح کرد؛

تربیت بیش از چهار هزار دانشمند در مکتب امام ششم/امام صادق (ع) اسلام را از تحریف نجات داد

15 خرداد 1400 ساعت 17:32

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا دهقان گفت: امام جعفر صادق(ع) در دوران خلافت بنی عباس توانست چهار هزار شاگرد را تربیت کند و آنها با سفر به بلاد مختلف سبب گسترش و تبلیغ اسلام ناب محمدی شدند.


حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا دهقان امام جمعه خاش در گفت و گو با زاهدنیوز، بیان کرد: امام صادق (ع) به دلیل مقام و منزلی که دارند به عنوان رییس مذهب جعفری مطرح شده اند و در تمام ابعاد علمی، قضایی، اجتماعی، حقوقی، فرهنگی و سیاسی جامعه و حتی تفاسیر آیات قرآن مطالبی را عنوان کردند که برای جامعه بشری راهگشاست.

وی افزود: امام جعفر صادق(ع) در دوران خلافت بنی عباس توانست و چهار هزار شاگرد را تربیت کند و آنها با سفر به بلاد مختلف سبب گسترش و تبلیغ اسلام ناب محمدی شدند.

وی خاطرنشان کرد: امام ششم در دوره ای زندگی می کردند که شبهه افکنان شبهات زیادی را به وجود آوردند و امام در برابر آنان ایستادگی و به خاطر افراطی گری آنها را کافر معرفی کردند و به دلیل نفوذ معنوی ایشان خلفای بنی عباس نیز مانند بنی امیه نتوانستند جایگاه معنوی امام را تحمل کنند.

دهقان تاکید کرد: امام صادق از علم، دانش و زهد و تقوای فراوانی برخوردار بودند که دیگران جذب ایشان می شدند و خلفا نمی توانستند این محبوبیت و نفوذ را تحمل کنند و سعی می کردند این امام همام را تحت فشار و محذوریت قرار دهند و به بهانه های مختلف مانند دخالت در حکومت، خانه ایشان را آتش زدند.

امام جمعه خاش ادامه داد: امامان ما معصوم و علم و دانش آنها از جانب خداوند و برگزیده باری تعالی هستند و در شب معراج جانشینان پیامبر به ایشان معرفی و رسول اکرم نام آنها را برای اصحاب بیان می کند.

وی اذعان کرد: امام صادق(ع) به دلیل پایگاه شیعی که در زمان خود ایجاد کردند و از فرصت ایجاد شده تغییر حکومت برای روشنگری و بیان ویژگی های اسلام ناب و مقابله با شبهات پرداختند و اسلام را از شبهه های موجود نجات دادند.


انتهای پیام/


کد مطلب: 59879

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdchw6nm.23nwqdftt2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir