جهاد، مایه حفظ قدرت و شوکت جامعه اسلامی/ گزینه روی میز امریکایی ها تنها یک بلوف نظامی است

7 مهر 1398 ساعت 13:21

امام جمعه زاهدان گفت: ارزش کاری که مجاهدان بزرگ در جنگ انجام دادند بسیار زیاد است و آنها با این جهاد کاری کردند تا کشور و ملت ما از دشمن محفوظ بماند.


به گزارش زاهدنیوز ؛ صبح امروز همایش ملی نکوداشت پیشکسوتان جهاد و شهادت با حضور امام جمعه معزز زاهدان، فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، فرماندار زاهدان و جمعی دیگر از فرماندهان نظامی و انتظامی و تعدادی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی محامی در این همایش بیان کرد: رزمندگان و جهادگران در راه خدا بندگان ویژه و خاص خداوند هستند و پروردگار درب ویژه بهشت که همانا جهاد است را به روی بندگان ویژه ی خود باز می کند.

امام جمعه زاهدان افزود: جهاد اهمیت زیادی دارد و ویژه بندگان خاص است زیرا جهاد لباس تقواست و اگر انسان لباس می پوشد تا انسان را از سرما و گرما حفظ کند، جهاد نیز لباس حفظ جامعه اسلامی است و زره خداییست.

وی ادامه داد: امام علی(ع) نیز در خطبه ای هشدار می دهد که نکند از تکلیف جهاد سرباز زنید زیرا هرکس جهاد را ترک کند و این وظیفه بزرگ الهی را انجام ندهد خداوند او را ذلیل می کند و از همه طرف بلا بر وی فرود می آید و بر دل او حجاب افکنده شده و عقل از سر او می رود زیرا جهاد که مایه حفظ قدرت و شوکت جامعه اسلامی است را کنار گذاشته است.

حجت الاسلام محامی در ادامه با اشاره به رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس گفت: ارزش کاری که مجاهدان بزرگ در جنگ انجام دادند بسیار زیاد است و آنها با این جهاد کاری کردند تا کشور و ملت ما از دشمن محفوظ بماند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: از آغازین روز انقلاب اسلامی ایران صدها شهید تقدیم جامعه کرد و نتیجه آن انقلاب و بیداری اسلامی کشورهای مختلف، گسترش قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی، رشد توان دفاعی، رشد بصیرت و آگاهی مردم و بسیاری از نتایج دیگر که از ثمرات دفاع مقدس بود.

وی افزود: اما ما امروز باید این راه عزت آفرین و افتخارآفرین جهاد و مقاومت و شهادت را ادامه دهیم تا با رهبری فرزانه رهبر معظم انقلاب، رهبری جامعه اسلامی را به دست حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف تقدیم کنیم و سرباز حضرتش باشیم.

فرماندار زاهدان نیز در این مراسم گفت: اسلام برای پیروزی انقلاب خونهای بسیاری داده که با درهم آمیخته شدن خون شیعه و سنی این انقلاب رقم خورده است.

ابوذر مهدی نخعی افزود: تکریم از خانواده معظم شهدا و حرکت در مسیر فرهنگ ایثار و شهادت تداوم راه شهدا و عمل به وصیت نامه آنها است.

وی با اشاره به اینکه در دفاع مقدس ما آنچه رخ داد ارزشهای انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت نسل آینده هم مدیون شهدا هستند و پیشکسوتان مایه افتخار جامعه هستند که احیاگر فرهنگ ایثار و شهادت‌اند و در راستای تحقق یک جامعه آرمانی گام برداشته و گام بر خواهند داشت.

نخعی در پایان بیان کرد: امروز ایران اسلامی در بنیه دفاعی حرف برای گفتن دارد و این که غربی ها عنوان می کنند که گزینه نظامی روی میز است، تنها یک بلوف نظامی است و به جرات و قدرت میگوییم امروز هیچ کدام از صاحبان قدرت حتی تصور حمله به ایران را هم نمی توانند بکنند.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور نیز با تبریک هفته دفاع مقدس و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این همایش گفت: پیشکسوتان و راویان دفاع مقدس با بیان خاطره‌گویی از رخدادهای دفاع مقدس، باید یاد و نام شهدا و رزمندگان و دفاع مقدس را زنده نگه دارند.

سردار محمد مارانی تصریح کرد: رزمندگان و پیشکسوتان این عرصه باید به مانند حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) روایت گر هشت سال حماسه و پایداری و مقاومت باشند.

وی ادامه داد: رزمندگان باید با روایتگری جهادگران هشت سال دفاع مقدس، این فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان منتقل کنند و باعث ترویج این فرهنگ در جامعه باشند چراکه شهدا و رزمندگان با رشادتها و فداکاری خود باعث پیروزی و فاتح انقلاب شدند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 57439

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdchwknm.23nqxdftt2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir