تهیه کننده انیمیشن ناسور خبر داد:

تولید انیمیشمن امام علی(ع) با محوریت جنگ صفین تا سال آینده

18 دی 1395 ساعت 13:22

تهیه کننده انیمیشن ناسورگفت:مسئولان وقتی از حمایت اثری مانند ناسور که زیباترین اثر مذهبی تولید شده در حوزه انیمیشین است دریغ می کنند چه توقعی است در آثار دیگر مجموعه را حمایت کنند؟


به گزارش زاهدانه به نقل از منار،  شرکت آریا صنعت تخیل بروجرد با مدیریت برادران دالوند یکی از موفق ترین گروه های انیمیشن کشور است به گونه ای با خلق آثار برجسته ای مانند رستم و سهراب و ناسور برای لرستان افتخار آفرید و باعث شد بروجرد به عنوان پایتخت انیمیشن کشور انتخاب شود.

در راستای معرفی این تیم و ایجاد انگیزه برای جوانان علاقه‌مند به این عرصه «داریوش دالوند» تهیه کننده آثار این مجموعه به گفتگو پرداختیم که مهم‌ترین محورهای بحث به شرح ذیل است:

تولید 15 هزار اثر انیمیشنی توسط آریا صنعت تخیل

تولید انیمیشمن امام علی(ع) تا سال آینده

از مسئولان مایوسیم

به جشنواره ها نگاه جدی نداریم

بیشتر از جشنواره به بازار نیاز داریم

آنچه می خوانید مشروح گفت و گوی داریوش دالوند با خبرنگار منار است:

منار: چند سالتان است و در چه رشته ای تحصیل کرده اید؟

دالوند: بنده متولد سال 1353 هستم؛ در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی شیمی گرایش پتروشیمی و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته طراحی رآکتور تحصیل کرده ام که تحصیلاتم با کار انیمیشن کاملاا غیر مرتبط است.

منار: کار انیمیشن را از کجا و چگونه آغاز کردید؟

دالوند: ما سه برادر بودیم که برادر بزرگترم در خرم آباد مشغول به کار بود، بنده در تهران مشغول به  تحصیل و برادر کوچکترم در بروجرد بود.

فاصله ما سه برادر از یکدیگر باعث شد تا به فکر کاری بیفتیم تا هر سه برادر در کنار هم باشیم و در نهایت به پیشنهاد برادر بزرگتر وارد کار انیمیشن شده و شرکت «آریا صنعت تخیل» را راه اندازی کردیم.

آریا صنعت تخیل تاکنون 15 هزار اثر انیمیشنی تولید کرده و مشتری های داخلی و خارجی بسیاری داشته است؛ با کارهایی مانند «رستم و سهراب»، مجموعه به اوج خود رسید و بعد هم کاری مثل «ناسور» به مجموعه ما اضافه شد؛ فعالیت های این مجوعه باعث شد که بروجرد با قضاوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما  به عنوان پایتخت انیمیشن کشور انتخاب شد.

منار: چگونه ایده «ناسور» را در ذهن شما خلق شد؟

دالوند: ناسور چیزی نبود که بخواهد به ذهنم برسد؛ یک سری ایده ها از کودکی همراه ما بودند، رستم و سهراب یکی از این ایده ها بود که از کودکی دغدغه آن را داشتیم و ناسور هم یکی از این ایده هاستت چراکه مربوط به امام حسین(ع) است و ایشان و حضرت اباالفضل(ع) و سایر معصومین علیهم السلام اسطوره ها و اسوه های زندگی  ما هستند و با اینها بزرگ شدیم و با کتبی که در این موارد مطالعه کردیم ذهن ما قوام گرفته است.

این امری طبیعی بود که علاقه مند شویم برای کودک امروزه نسخه قابل بیان تر و به روزتری داشته باشیم که توفیق شد و این کار انجام شد.

منار: آیا اثر جدیدی در دست تولید دارید؟

دالوند: دو کار داریم؛ که یکی از آنها فانتزی بوده و تا زمان تولید که حدود یک سال و نیم آینده است از  گفتن نام و موضوع آن معذورم.

یک کار دیگر نیز در زمینه زندگی امام علی(ع) با محوریت جنگ صفین در حال تولید داریم که اواخر سال آینده کار تولید آن به اتمام خواهد رسید.

منار: چه سخنی با مسئولان دارید؟

دالوند: صحبت خاصی نیست؛ مسئولان گوش شنوای خود را به طور کامل به باد سپردند و ما از مسئولان  کاملا مایوسیم.

مسئولان وقتی از حمایت اثری مانند ناسور که زیباترین اثر مذهبی تولید شده در حوزه انیمیشین است دریغ می کنند چه توقعی است در آثار دیگر مجموعه را حمایت کنند؟!

منار: با جوانان علاقه مند به کار انیمیشن برای ورود به این عرصه چه صحبتی دارید؟

دالوند: من می گویم تلویزیون ها را خاموش و رایانه های خود را روشن کنند، وقت خود را طلا دانسته و با هیچ چیز معاوضه نکنند، توکلشان به خدا بوده و حتما اقدام را شروع کنند؛ موفقیت در کار انیمیشن کار بیی وقفه می خواهد و اگر تلاش کنند خدا نیز یاری می کند.

منار: تاکنون چه افتخاراتی در زمینه انیمیشن کسب کرده اید؟

دالوند: معمولا نگاه جدی به جشنواره ها نداریم و خیلی وارد این حوزه نشدیم اما مهرماه سالجاری انیمیشن سینمایی ناسور به عنوان بهترین انمیشن جشنواره غدیر نجف شناخته شد و همزمان در همانن مهرماه در اجلاس پیرغلامان بندرعباس توسط ریاست سازمان صدا و سیما مورد تجلیل قرار گرفت.

منار: چرا به جشنواره ها نگاه جدی ندارید؟

دالوند: جشنواره ها مکان لابراتوار مانندی برای مورد قضاوت و نظر قرار دادن آثار انیمیشن هستند چراکه شاهد بودیم حتی در جشنواره های بزرگ جهان نیز در انتخاب یک اثر چه اشتباهات بزرگی رخ داده است ازز طرف دیگر اگرچه حضور در جشنواره ها برای برند شدن و مطرح شدن در جامعه ایران مهم است اما اصولا در سطح دنیا جشنواره ها ملاک خوب و یا بد بودن یک فیلم نیستند.

ما به عنوان کارآفرین تمرکزمان روی این بوده که بتوانیم بازاری برای محصولات خود پیدا کنیم چراکه تامین هزینه های مجموعه، دغدغه هر کارآفرینی است و ما بیشتر از جشنواره به بازار نیاز داریم.

منار: درآمد کارتان چطور است؟

دالوند: درآمد ما خیلی خوب بود اما این اواخر با این بحران اقتصادی که تمام صنایع کشور درنوردیده به طور طبیعی ما هم از کسادی های به وجود آمده بی بهره نشدیم و در مشکلات شدید مالی دست و پا می زنیم.

مصاحبه از: معصومه نوروزپور

انتهای پیام/



کد مطلب: 53479

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdchwknm.23nxqdftt2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir