امام جمعه زاهدان:

دفاع مقدس نماد روحیه شهادت طلبی حاکم برملت ایران است

ایرنا , 4 مهر 1393 ساعت 21:19

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان نماد روحیه شهادت طلبی حاکم بر ملت ایران همواره در تاریخ این سرزمین جاودان خواهد ماند.


آیت الله 'عباسعلی سلیمانی' در خطبه های عبادی-سیاسی این هفته نماز جمعه زاهدان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: روحیه استقامت، پایداری و سلحشوری در کنار فرهنگ شهادت طلبی از جمله دلایل اصلی پیروزی رزمندگان ایران اسلامی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی است که باید به عنوان سرمایه های ارزشمند در جامعه حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حاکمیت فرهنگ شهادت طلبی باعث ثبت برکات و معجزات زیادی در تاریخ دوران هشت سال دفاع مقدس شد که فقط نمونه های آن را می توان در واقعه کربلا مشاهده کرد، که تمام این معجزات نشان از علاقه والای ملت ایران به شهادت در راه حفظ وجب به وجب این آب و خاک دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: رسیدن به باور قطعی وجود خداوند و معاد از طریق داشتن راهنمایی اصیل و درست و اعتقاد به رهبری عادل مهمترین شروط شکل گیری فرهنگ شهادت طلبی در جامعه بحساب می آید.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: در هیچ برهه ای از تاریخ ایران به فرموده رهبر معظم انقلاب حداقل در این دو قرن اخیر اتفاق نیفتاد که ملت ایران با فرستادن عاشقانه و خالصانه فرزندان خود به میدان نبرد حق علیه باطل این قدر برای حفظ نظام حاکم بر کشور هزینه کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: دشمن در دوران جنگ تحمیلی روز به روز به خاطر حمایت همه جانبه قدرت های آن دوران از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه و کشورهای عربی قوی تر می شد و رزمندان ایرانی با کمترین سلاح های نظامی و بدون کمک هیچ قدرتی توانستند طعم شکست سنگین را به قدرتهای دنیا بچشانند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه اقشار مختلف مردم با تمام موجودیت خود در نهادی به نام بسیج گردآمده و جان شیرین را در طبق اخلاص گذاشته و در کنار ارتش و سپاه توانستند میدان جنگ آن دوران را مدیریت کنند اظهار داشت: همه مردم و مسوولان موظف هستند تفکر و اندیشه بسیجی را در میان تک تک افراد جامعه نهادینه کنند همانگونه که رهبر معظم انقلاب چفیه به عنوان آرمان بسیجی را هیچگاه از خود دور نمی کنند.

آیت الله سلیمانی همچنین با تبریک سالروز ازدواج امیر مومنان علی مرتضی(ع) و زهرای مرضیه(س) از تمام جوانان خواست برای موفقیت در زندگی، ازدواج و نحوه زندگی این دو بزرگوار را الگو قرار دهند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 38449

آدرس مطلب: https://www.zahednews.ir/vdchwknx.23n6kdftt2.html

زاهد نیوز
  https://www.zahednews.ir